söndag 10 juni 2007

Sommartorpet!


Bild med tillstånd från SVT. Foto: Kent Halttunen/SVT

11 juni är det dags för säsongstart för Sommartorpet. Ni missar det väl inte? Sjunde säsongen har de hunnit till och i år byggs en gammal lada om till sommarhus! Ladan ligger utanför Örebro, en spännande utmaning, helt klart speciellt! Missar inte ett avsnitt med Ernst, gillar honom skarpt och tycker han är helmysig. Förra året valde ju SVT att inte producera Sommartorpet så nu längtan har varit desto större. Missa därför inte, nu imorgon, måndag går första avsnittet kl. 20.00.


Bild med tillstånd från SVT. Foto: Kent Halttunen/SVT

24 kommentarer:

Hem & Harmoni sa...

Ska inte missa detta! Tack för påminnelsen... Ha en fortsatt härlig söndag! Kram

Lotta sa...

Jag lovar dig, jag kommer att sitta klistrad. ÄÄÄÄLSKAR Ernst!!!

Ha en underbar dag i hettan! Skönt att ha en egen liten täppa att gå ut i kan jag tänka, istället för lägenheten!

kram vännen
Lotta

sublim design sa...

Vilken tur att jag kikade in hos dig, ska vekligen titta på sommartorpet.
Tack också för "titten" hos mig.
Ha, en fin helg
/S

vildängel sa...

Onej, det ska jag sannerligen inte missa! *s*

Mia sa...

Så lite så hem och harmoni - ;-) tack, detsamma till dig! kram

lotta - hihi, ja, det är skönt även om det är på tok för varmt att vara där på dgn, det ligger i söderläge.. kram

sublim - ja, det var ju tur då! en trevlig söndag!

vildängel - bra ;-)

Skrotmaja sa...

Hurrraaaa! Jag tycker han är så där halvläskig men störtskön och med skallen fylld av spännande idéer. Jag gillar honom skarpt. Ibland blir jag dock lite generad och skruvar på mig i soffan när han blir väl känslosam... :)

Underbara Små Ting / Carina sa...

Nä inte kan man missa Sommartorpet - det är mitt favorit program under somrarna. Mängder av inspiration får man där !

Kram Kram
Carina

Marie sa...

Ska absolut titta på sommartorpet.

Kram Marie

therre sa...

såklart att jag inte missar! jag har haft nedräkning sedan jag fick reda på att det sjkulle börja igen. ernst och sommartorpet ÄR sommar! ;)

Rosa Pimpinellifolia sa...

Jepp, Ernst får man inte missa, han är så inspirerande! Ha det bra! Kramar!

http://theasrum sa...

Japp, det kommer jag att följa.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hello!!!
Nej, det är väl värt att klämma ner sig i tvsoffan för sommartorpet. Ska bli spännande att se vad Ernst hittar på i år. Han är ju lite annorlunda men duktig det är han. Det blir till att värma tevattnet o plocka fram lite kex ur skafferiet för att njuta ordentligt...
Ha en bra vecka!
Hälsn. Linda

moderncountry sa...

Å så koselig det programmet så ut! Synd jeg ikke har mulighet til å se det. Du får kose deg dobbelt, for meg også! Ha en riktig så fin uke gumman! Kram ;)

Hemma på landet sa...

Du ska bara ah det mysigt du...Puss, vännen! Love You!

Hilde sa...

Takk for påminnelsen. Jeg skal sitte som limt fast i soffan i kveld kl 20:00. Ernst er bare toppen:)
Ha det fint i varmen!
Hilde

art[e]fact sa...

Nej, jag måste MÅSTE komma ihåg att det är ikväll :)

Guldkant På Livet sa...

Å nej, det ska vi inte missa!! Jag älskar det programmet och Ernst gillar jag än mera sedan jag såg honom på en föreläsning i Falun förra året, det var MYCKET givande. Han bjöd på sig själv, var underhållande och kom med många bra tips!! Tv-soffan i kväll alltså, tack för ett bra inlägg!! Mari.

Inredningstokig själ sa...

Kommer också att sitta klistrad vid tv skärmen, hoppas man inte blir besviken nu då !!

. . .Fåse vad han "går igång på" denna gång. . .*smile*

Susanne sa...

Gillar också sommartorpet. Gubben är lite allergisk mot Ernst bara ;-) Han får väl sitta på altanen så länge! :-)

Mari sa...

Ja, ikväll bänkar då jag mig med jordgubbar o grädde o vilar ögonen på snygga Ernst...till min gobbes förtret! varför e karlar så...rädda för Ernst att dom måste prata skit om honom???*s* Sommartorpet rules!!

Kram på dig lilla Mia!
/Mari

Lotten sa...

Jag har bokat plats framför TVn och aircondition-apparaten ikväll!

Mia sa...

skrotmaja - *fniss* du får ta till en nalle i famnen då när han är som läskigast ;-)

underbara små ting/carina - ja, precis! kram!

marie - fint, kram!

therre - du slog huvet på spiken.. Ernst ÄR sommar! kram!

rosa pimpinellifolia - visst är han.. kram!

theas rum - finfint! :-)

lavendeldoft och vita spetsar - låter bra det, te och kex, njut av Ernst i kväll! kram, en bra vecka till dig också..

moderncountry - ska tänka på dig när jag tittar ikväll, vad synd att du inte kan se det! ha en mysig vecka, kram :-)

hemma på landet - å tack detsamma till dig, kram, love y'a!

hilde - så lite så, kul att du också gillar mannen :-) tack detsamma till dig!

art[e]fact - ja, missa nu det inte!

guldkant på livet - marie, tack för komplimangen, vad gullig du är! åå, vilken lyckost du som sett honom i verkligheten!! kram, ha en skön vecka :-)

inredningstokig själ - ja, han är kanon när han väl går i gång på nåt som man själv kanske inte ens snuddat vid tanken ;-)

susanne - hihi, ja, sätt ut mannen på balkongen i kvällssolen så länge och njut av Ernst!

mari - den manliga svartsjukan gissar jag på ;-) hihi, han är ju perfekt liksom :-D men attans, jordgubbar med grädde, ååå, det skulle ju jag också ha haft.. mmm.. kram till dig, söta!

lotten - ja, det blir ju perfekt!

Frida sa...

Åh tack för tipset!

Mia sa...

frida - så lite så.. :-)