onsdag 27 juni 2007

Rabarber + socker = gott!



Efter förfrågan fick jag ett tips om vad man kan göra med rabarber vilket jag nappade på efter att ha fått med mig lite grann från mamma. Hade inte några större förväntningar men tyckte det var värt ett försök åtminstone. Koka upp rabarber tillsammans med vatten och socker tills de går sönder, sila sedan bort moset och kyl saften. Egentligen kan man ha kvar moset i saften då man får en nyttig och smarrig soppa/saft men eftersom jag ville förära maken en alkoholfri sommardrink efter jobbet igår så tyckte jag det vore snyggare såhär. En jordgubbe som piff och voilá!

22 kommentarer:

Hilde sa...

Mmmums! Det ser så godt ut:)
Hilde

newht sa...

Vilken hustru du är Mia! Och vad gott det ser ut! Älskar rabarber jag!:)

Puss på dig gumman!
/Mari

Mia sa...

Tack hilde!

Hihi newht, ja, man kan nog riktigt se det framför sig, mig i 60-talsklänning, förkläde, lite rött på läpparna och så då drinkarna på en bricka serverandes en make som kommer hem med portfölj, i kostym och hatt... ;-) Puss!

Guldkant På Livet sa...

Mmm, det lät gott och SÅG gott ut. Tack för receptet! Jag har rabarber som jag måste ta tag i... Mari.

vildängel sa...

Mums säger jag med - det såg väldigt gott ut. Måste nog testa det för jag gillar verkligen rabarber. :)

newht sa...

Hahahaha, ja! Men visst e de en fin tanke...jag e nog lite väl gammalmodig jag!*s* Älskar de gamla jag i mångt o mycke...

Pöss igen!
/Mari

newht sa...

Nu glömde jag ju fråga hur i hela friden du får den söta flickan med dig i andras kommentarer??? Öh...alltså att den bilden syns överallt? jag skulle vilja ha ett kort på mig själv så...

Velapan Mari;)

Frida sa...

Mums det lät smarrigt!

EVA AGNES sa...

Toppentips med rabarberdrink. Det ska jag pröva liksom Poppins rosensaft.
Kramar Eva Agnes

Jennyshemochharmoni sa...

Gott! Nu blev jag törstig :)

Pia..... sa...

Va...gottigt...PIA

Mia sa...

guldkant på livet - gör du så, :-)

vildängel - tack, ja, värt ett försök!

newht - hihi :-D ja, visst lät det fint? apropå flickan ja - klicka på dashboard och sedan i högerspalten väljer du edit profile så kan du sedan ladda upp en bild under photo url. ser fram emot bilden!

frida - tackar!

eva agnes - tack, kul att du vill testa! kram

jennyshemochharmoni - :-)

pia - mums ;-)

Anna sa...

Det lät riktigt fräscht och gott, tack för tipset!

Hemma på landet sa...

Vad mumsigt. Fina bilder...Puss, min gumma.

Lotta sa...

Det ser smarrigt ut!

Kram
Lotta

Mari sa...

Jag fattade inte ett skvatt, men gobben fixade ett pyttelitet kort...hehe!

nu e de LEEEEILA!!!

Kramis!

tina sa...

Det där måste jag prova...ser gott ut!

sara sa...

rabarberkräm är också otroligt gott och hemmagjord rabarbersaft ska vi inte prata om...det är såå gott!!

Interiørhuset sa...

hmmm...det hørtes spennende ut! Så virkelig flott og godt ut!

Signes vind sa...

Så gott det ser ut - tyvärr har jag inte mycket rabarbers kvar - har kokat för mycket sylt - men nästa år kanske...

signe sa...

Åh va läckert det ser ut! Alla gör så mycket gott på bloggarna! Poppins gjorde nån dryck på rosenblad oxå!..:)

Mia sa...

anna - ingen orsak!
hemma på landet - tackar, puss!
lotta - tack, kram!
mari - men det gick ju uppenbarligen, där är du ju! japp, missade inte leila inte, kram!
tina - gör du så!
sara - och säkerligen nyttigt!
interiörhuset - tack!
signes vind - attans då, men sylt är ju inte heller dumt..
signe - oj, det måste jag ju kolla in! tack för tipset.