måndag 4 juni 2007

Nyckelpiga, nyckelpiga, flyg, flyg..


.. imorgon blir det vackert väder och då får du nya kläder.. Så sa i alla fall jag när jag var liten (ser efter en del googlande att min ramsa nog inte var korrekt) och fick tag i en stackars röd piga som fick vandra omkring på en liten solbränd hand. Jungfru Maria eller bara Maria kallas de förresten - passar ju mig bra då eftersom det är mitt namn! ;-)


Om jag inte missminner mig så skulle Therese kanske få in fler i höst..
Med lite torrt gräs i huset så hoppas jag på att få hyresgäster! De äter ju bladlöss dessutom, inte dumt för trädgården.

När jag fyllde år sist så visade jag maken ett nyckelpigehus från Fridas gård som jag hemskt gärna ville ha. Tyvärr föll det sig så olyckligt att de var slutsålda när maken tänkt att beställa ett sådant så jag fick ett presentkort istället. Absolut inte dumt det heller, ni minns väl allt fint jag fick köpt.. Men för ett antal dagar sedan mailade Therese mig och skrev att det fanns ett till mig (pga en outhämtning) om jag fortfarande gärna ville ha det. Tack snälla för omtanken att du tänkte på just mig! Och visst ville jag det så jag fick det av min käre man som tyckte att jag skulle få det som bonuspresent, visst var det gulligt!?

22 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Men va gulligt av henne! Det är ju så himla fint det där. :-)

Kram och sov så gott!

Lotta sa...

Det är supergulligt! Hoppas du får inneboende!

Ha en härlig måndag!
Kram Lotta

Maria sa...

Vilket sött litet hus! Och va gulligt att hon tänkte på dig. Fint namn på nyckelpigan också :) Kram Maria

JULIE K sa...

...men så søt den var da. Så bra du fikk en endå : )

Madicken sa...

Ohhh, vad mysigt med ett nyckelpigehus!

Lotten sa...

Vad sött nyckelpige-hus! Hoppas att dom kommer trivas där!

Mari sa...

Men åååh vad gulligt hus! Dom kryper alltså in där??? Visste inte att dom bryr sig om sånt...*rodnar* Vad okunnig man är ändå!
Och jag tyckte tyskungen var mycket bra! Hon e fenomenal på att sno ihop allt i slutet...men jag luskade ut tidigt vem och hur o varför - har blivit helt skadada av all CSI, Morden i Midsomer, Poirot på tv...

Hoppas du får en go måndag gumman!

Kramis/Mari

Stina sa...

Jättegulligt av henne! Och huset var ju oxå jättegulligt! =) Vilken tur du hade. ha en riktigt skön dag. Kram

Mia sa...

marres hörna - ja, tyckte det var snällt att tänka på mig! Tack och kramizz!
lotta - Tack! Hihi, ja, jag hoppas också på det! Ha en skön dag, kram!
maria - Tack! Hihi, ja, vackert namn.. :) kram
julie k - Tack!
madicken - Tack!
lotten - Tack, jag hoppas också på det :-)
mari - ja, fick nu lite mer info av Therese. Till hösten söker de sig in under bark och liknande, de vill gärna in och gotta sig nånstans efter den varma säsongen. Så det är en övervintringsholk, de gillar torrt gräs så förhoppningsvis så.. ;-)
Nämen, vilken bra iakttagelseförmåga du har som kan lista ut mördaren i förväg! Du får nog börja skriva själv ;-) Ha en mysig dag! Kram
stina - tack tack, och detsamma till dig, kram!

Anonym sa...

Så här sa jag när jag var liten:
Gullhöna, gullhöna flyg, flyg till varmare länder...

Så gulligt hus!!
Kram Tintan

Skrotmaja sa...

Vilken snäll rackare! Det var inte illa : )

Poppins sa...

Så sött. Hoppas du får många hyresgäster!

Susanne sa...

Vilket gulligt litet hus och vilka söta hyresgäster :-)

thea sa...

Men vad gulligt!!

Barbro sa...

Vilket fint nyckelpigehus!!

Mia sa...

Tintan - ah, en variant till! Tack, kram!

skrotmaja - hihi!

poppins - tack!

susanne - tackar!

tack thea o barbro!

Jennyshemochharmoni sa...

Verkligen jättesnällt! Det var verkligen charmigt huset :) Ha en skön sommardag! KRAM

Guldkant På Livet sa...

Så omtänksamt och vilket otroligt gulligt hus för nyckelpigor!!! Mari.

Mia sa...

Tack jenny! Hoppas du får en härlig tisdagskväll i värmen.. Kram!

Tack snälla Mari!

Hemma på landet sa...

Ja, det är då för sött det där.
Kram vännen!/ Stina

Spets och snor sa...

Adirondack... :-) svårt namn faktiskt! kram Helena

Mia sa...

Tack Stina-vännen :-p

A.. - näpp, det går inte Helena ;-) Kram!