torsdag 28 juni 2007

Lite stolt..



..är jag allt! Sladden till lampan hade hängt löst i ett par månader uppskattningsvis och jag hade frågat maken flertalet gånger vad vi skulle fästa den med. Han som varit så noggrann med att sladdar ska vara strikt anslutna till vägg alternativt något annat verkade ha tappat sugen för det där. Jag undrade om det inte skulle funka med såna där klämmor som man har till en bunt papper. Näää har jag fått till svar, de är för små i omfånget, det går inte! Men när vi var inne i en butik som sålde sådana frågade jag igen och visade, njaee fick jag till svar då.. Dock betydligt mer tveksamt.. Hursomhelst så slutade det med att vi kom hem med några stycken och jag fäste sladden.. Gissa vem som var nöjd och sa vad-var-det-jag-sa!? ;-)

22 kommentarer:

Sofia sa...

Hihi - nöjd va??! ;)
Bra blev det ju!!

Susanne sa...

Det är en sån där liten detalj att fixa till men som konstigt nog (i alla fall för mig) kan bli ogjord länge. Gött att få tänka "va vad det jag sa" :-)
Ha det så bra.

Hemma på landet sa...

Tur att du inte ger dig...Man måste ju prova först...Haha. Goding där...Puss

MO sa...

Alltid kul att ha rätt. Sladdar så trista att titta på och riktiga dammsamlare. Kul att se hur ni har det, Maria

Lantliga ting sa...

Smart! Det vart ju riktigt bra. Kram Maria

vildängel sa...

hihi - ja ibland är det skönt att få rätt :D

Lotta sa...

Enkla lösningar är oftast de bästa! Super!

Kram
Lotta

Tingeltangel sa...

Hittade just till din blogg och ville bara säga att jag tycker den är jättefin. Du visar en massa saker som jag tycker om så det var jättekul att titta runt... Smart idé med klämmorna. Det gäller att kunna se möjligheterna.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Tänk att det är de små detaljerna som gör det...det gäller att använda sin fantasi! Prydligt blev det!
Kram Linda

Mia sa...

sofia - Jajamän, mycket nöjd ;-) Tackar!
susanne - Ja, precis, sånt där man drar sig för eftersom det är så tråkigt även om man stör sig på det varje gång man ser det.. Hihi, jepp, det var kul.
hemma på landet - Ja, visst är det så.. Puss!
mo - Ja, jättetråkigt med sladdar, synd att det inte finns så mycket sladdlöst, eller iaf till en rimlig summa. Tack!
lantliga ting - Tackar, man tager ju vad man haver brukar man säga även om vi fick köpa dessa först ;-) Kram
Vildängel - Hihi :-D
lotta - Så sant! Tack! Kram..
tingeltangel - Å tack, vad gulligt sagt, jag blir jätteglad för de söta orden!
lavendeldoft och vita spetsar - Tackar! Kram!

Interiørhuset sa...

hehehe det er alltid litt ekstra gøy når man gjør det selv og kan di...i told you so...hihi

Skrotmaja sa...

Ha, ha...ja det var finurligt! De där trögisarna man drar på...de skall man inte lyssna så noga på ;)
Sov gott!

Marres Hörna sa...

Hahaha...det ska vara en kvinna till sånt!!! ;-)

Mia sa...

interiörhuset - visst är det ;-)
skrotmaja - hihi!
marres hörna - jajamän ;-)

Guldkant På Livet sa...

Grattis till 1-0. Njutbart! Och så härligt att bli av med sladden!!
Ha en bra helg Mia!!

Mari.

Karolina sa...

Tack för att du lyckades hitta in till min nya blogg!!

Hoppas du kommer dit fler gånger och tar dej en titt eller två för att följa min renovering!!
Kram Fröken Fägring

EVA AGNES sa...

ÄNGLAMIA!!!! Tack, tack, tack vad glad jag blir.
Och det där med sladdar. Vad gör man.
De syns mest när man råkar ta ett foto på något snyggt och så hänger det fula sladdar och dinglar i bakgrunden.
Kramar och ha en bra helg vännen.
Eva Agnes

Mia sa...

guldkant på livet - hihi, tackar! en trevlig helg till dig också vännen!

karolina - tack själv, visst kommer jag tillbaks, gör du gärna likaså!

eva agnes - hihi, kul att man kunde vara till hjälp! ja, sladdar är till förbannelse och inte det minsta kul.. kram, detsamma till dig!

moderncountry sa...

Hei gumman! Så gøy at også du tok deg tid til å skrive noen ord :) Jeg sitter her nå i bare pyjamas og drikker et glass vin og slapper av. Håper du også har det bra og nyter helgen :) Det er jo så deilig med ferie og sommer, selv om det har regnet i dag har jeg bare hatt det gøy. Hvordan har du det?
Vil iallefall ønske deg en super helg og vi snakkes etter helgen i bloggen min! Masse klemmer fra Aina :))

Mia sa...

moderncountry - å, vad mysigt det lät med pyjamas och vin, får nog öppna en flaska imorgon. dessvärre får jag inte dricka alkohol just nu så jag får nöja mig med alkoholfritt, att man kan längta så efter ett "riktigt" glas vin visste jag inte.. jodå tack, hemma från ikea här efter en shoppingrunda för "nyttiga" saker såsom hyllplan och skruvar (jättekul..) så är det dags för sängen nu. har dumpat en utmaning på dig, hihi, bara så du inte har det alltför gott utan får jobba lite också ;-)kram!

Det Ljuva i livet sa...

Vad fint det blev!
Själv har jag turen att vara gift med en fd elektriker:-D. Vi har inte en enda synlig sladd hemma.
Kram!

Mia sa...

det ljuva livet - vad härligt, lyllo! ;-)