fredag 15 juni 2007

Kuddar



Till den nya soffan (må den gamla ha fått en trevlig ny ägare som vi sålde den till) så köpte vi fyra nya kuddar. Två bruna och två vita och jag är glad i dem, särskilt som mina favoritfärger representeras både i soffan och kuddarna - vitt och brunt! De vita kuddarna är av märket Au Maison och köptes på Haga hem i Göteborg. De bruna köpte vi på relativt nyöppnade Bolagret på köpcentrat 421 där soffan av märket Furninova också kommer ifrån.



Så till sängen köpte vi för ett par månader sedan ett par prydnadskuddar och pläd - maken älskar USA-temat (han har jobbat i Staterna och gillar landet) och jag gillar det skarpt jag också! Och slutligen fann jag min vita kudde (av märket Sufraco) jag kikat efter lite så smått - till den gamla karmstolen i sovrummet. Tyckte den var hemskt söt och eftersom vi vid inköpstillfället hade rabatt i butiken så var det liksom inget snack om saken ;-)

18 kommentarer:

Hilde sa...

Så mange fine puter du har fått tak på, virkelig kjempefine alle sammen.
Ha en fin helg!
Hilde

Kusin Anna sa...

Hej Maria!
Måste säga att jag är så imponerad av ert hem. Blir så nyfiken och måste nog snart komma och hälsa på för att se allt detta live! Du har så mycket trevliga idéer. Håller själv på att pyssla hemma i lägenheten då vi nu äntligen fått det tapetserat för andra gången (!) Nu ska vi bara få bort att puttsdamm som smyger sig in överallt så kanske vi kan få ordning på det hela!

Stor kram Anna

vildängel sa...

Gillar usa-kuddarna lite extra mycket. :)

thea sa...

Fina kuddar! Haga Hem har jag varit i någon gång kan jag minnas, eller rättare sagt jag tror jag vet vilken butik det är =).

Ha en bra helg!!

EVA AGNES sa...

Tack Mia!
Jag är inne i en riktig skaparsväng och har den ena idén efter den andra. Sedan går väl luften ur mig med ett jättepys....pshhhhhh, kan man tänka.
Det var läckra kuddar du fått tag i till soffan och sängen och stolen.
Det är så tillfredsställande när man får saker lite billigare än man tänkt sig.
Ha det fint under helgen.
Kramar Eva Agnes

Hemma på landet sa...

Du vet att jag älskar dig gumman! Jag vet var jag har dig. Puss

rebecka. sa...

underbara kuddar!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Är också såld på stars n´ stripes temat!
Ska förena detta med den vita romantiska shabby stilen i vår stuga.

Fint du har!!
Susanne

Marie sa...

Många vackra kuddar.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Lotta sa...

Finns inte mycket som är så underbart som kuddar! Tänk om jag kunde få Roger till att uppskatta dessa ljuvliga ting lika mycket!

ha en härlig helg!
Kram Lotta

Mia sa...

hilde - tack, och detsamma till dig!

kusin anna - men skoj att du kikar in igen, du är alltid välkommen! hihi, tack, det var inget dåligt betyg du ger.. ;-) kul med omtapetsering, så får man gjort det till sitt eget. kram!

vildängel - tackar!

thea - tack, ja, det är en affär jag verkligen kan rekommendera! ha en mysig helg!

eva agnes - haha, du får lugna ner dig ;-) tack, ja, det är skoj när man kan fynda! trevlig helg, kram

hemma på landet - hoppas det känns bättre, puss!

rebecka - tack!

brunkullan - tack, det låter som en bra blandning!

marie - tack, detsamma till dig. kram

lotta - hihi, du får bearbeta honom ;-) ha en härlig helg du också, kram

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga fynd! Verkligen fint allting!Ha en trevlig helg!

Interiørhuset sa...

Så mange nydelige puter du har kjøpt deg....den hvite fra au maison har jeg så utrolig lyst på,den er så vakker og jeg har drømt om den siden den kom på markedet. HAr bestemt meg for at hvis jeg kommer over en slik igjen skal den bli med meg hjem=)

Mia sa...

tack jenny! en härlig helg till dig också!

interiörhuset - ja, den är väldigt fin, ångrar inte för ett ögonblick att vi köpte 2 av denna.. så det gör du rätt i!

Annettenett sa...

Mange fine puter her ja! Likte veldig godt de nye til sofaen...lovely!

Mia sa...

tack annette!

Nya & gamla ting sa...

Oj så fina kuddar, föll lite extra för kudden med det lilla hjärtat på. Tänk vad en liten detalj kan göra så mycket!

Mia sa...

nya & gamla ting - tack!