måndag 25 juni 2007

Hyreshus


Bild: Cablefreak

Hihi, jag pendlar friskt fram och tillbaka mellan midsommar, jul och så tillbaka till sommaren igen ;-) Det gäller att vara flexibel och hänga med i mina svängar! :-D

Ni minns väl mitt nyckelpigehus..? Fick med makens hjälp satt upp det för ett litet tag sedan (har bara inte blivit av att visa) och numera är det fritt fram för inflytt! Hoppas på flertalet hyresgäster och att de ska trivas riktigt bra. Ännu bättre vore det ju om de kunde se det som en fristad över vintern. Tror nog att jag är en kanonbra hyresvärd ;-)

Måste bara tillägga att jag och maken delat på vår första egna odlade smulgubbe för året! Tror den heter Sara men är dock inte säker eftersom jag är så tankspridd att jag inte noterat namnen eller platserna. Hursomhelst, mycket god!


Bild: Mia

24 kommentarer:

Lotta sa...

Jag älskar ditt nyckelpigehus!

Ha en underbar måndag!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Önskar att jag vore en nyckelpiga!!

Kram Tintan

Skrotmaja sa...

Det där huset är bara för gulligt!! Vill ha... : ) Fint med korgen som hänger bredvid!

vildängel sa...

Vilket fint litet hus - det är väl omöjligt att tänka sig att någon kan stå emot det som hem. 's*

Hemma på landet sa...

Men vad gulligt och fint du gör hela tiden. Du kan det där du min bästaste vän. Puss

Mia sa...

lotta - tack, och detsamma till dig, kram

hihi, tintan, kram

skrotmaja - tack, tack!

vildängel - nej, man kan ju hoppas ;-)

hemma på landet - tack gumman, dito!

Interiørhuset sa...

vakkert! Er så fint med slike ting! Ha en flott mandag=)

EVA AGNES sa...

Som du vet älskar jag fågelhus. Ditt med nyckelpigorna är ju bara för gulligt. Skulle önska det var mitt....
Vad står det på skylten som hänger bredvid?
Kram Eva Agnes

Guldkant På Livet sa...

Å vilken gullig boning för nyckelpigorna! Du får nog många hyresgäster snart!! Vacker korg till pellisen!! Mari.

den gode feen sa...

Nydeleg hus, og kjempekoseleg blogg du har :)

Rodrigo sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Mia sa...

interiörhuset - tack!!

eva agnes - tack! det står "I'm in the garden".. kram

guldkant på livet - tackar, ja, hoppas också det!

den gode feen - tack snälla!

rodrigo - har inte en större aning om vad han skriver men nån kanske kan hjälpa mig med en översättning? spanska? jag har läst franska så några ord fattar jag men dessvärre icke hela sammanhanget..

thea sa...

Huset är jättefint!

Elin sa...

Jättefint nyckelpige hus! Och du har en superfin blogg! Är det ok att jag länkar till dig?

Kram Elin

tinginneoute sa...

Fin och mysig sida. Glad att jag hittade hit.

ha en bra tisdags kväll
/Marie

~mormor Eva~ sa...

Hej, vad roligt att du kikade in hos mej och lämnade ett spår :-)
Ett sånt sött nyckelpigehus!

Mia sa...

Thea - tack!
Tack snälla elin, visst går det bra! Länkar dig tillbaka, du har en snygg blogg, kram!
Tack tinguteoinne, en trevlig kväll till dig också!
Tack mormor eva!

Hemma på landet sa...

Då skickar jag extra mycket skratt till dig. Puss

Jea sa...

Du är utmanad:

http://kronbladochlantliv.blogspot.com/2007/06/utmanad.html#links

Inre Harmoni sa...

Jag älskar ditt nyckelpigehus!! Dina bilder är lika underbara som alltid...

Ha det så gott!

Kram Jessica

smultrongården sa...

Hej svejs! Vad kul att du hittade till mig - för då hittade jag dig också. Skoj! Vilken fin blogg du har!! Tjejen bredvid är verkligen pricken över i! Så gullig. De vita möblerna var verkligen super fina. Dom måste ni vara riktigt nöjda med om dom nu är nya! Säker på att nyckelpigorna kommer att trivas också...

Cornelias Country Corner sa...

Så fin blogg du har! Dagens stora fråga - var köper man ett nyckelpigehus??? Vill ha!

Veras hem sa...

Det blir en bostadskö till det vackra lilla hyreshuset!

Tack för avtrycket hos mig!Nu fick jag änne en blogg att lägga till min "samling".

Mia sa...

hemma på landet - Tackar, ska förvalta det väl! ;-)
jea - Kul, tack för utmaningen! Ska börja på den och spåna..
inre harmoni - Tack, vad gullig du är! Kram
smultrongården - Tack raring för dina jättesöta ord!
cornelias country corner - Tack!! Jag köpte det på www.fridasgard.se Det finns nog inte inne för tillfället men tror hon skulle ta in fler till hösten..
Tack själv veras hus!