tisdag 3 juli 2007

Färgsorterat!



Har läst/sett att någon i dess blogg färgsorterat sina böcker så jag tänkte, jag testar! Lät ju som en utmärkt idé! Visst, det blir svårare att hitta men asch, vad då då, varför ska man ha bråttom? ;-)



I farten slängde jag en blick mot alla cd-skivor och för en tusendels sekund så tänkte jag färgfixa dessa också men sen kom jag till lite sans och vett. Jojo, hade ju varit fint att sätta sig själv i den sitsen att få pikar från en muttrandes make varje gång han ska ha en viss skiva... ;-)


Återkommer till bokhylla nummer 2 i ett senare inlägg!

20 kommentarer:

thea sa...

Snyggt. Kul idé!

Grattis till vinsten inne hos Maria =).

signe sa...

Himla läckert med färgsorterade böcker! Jättesöta lyktor oxå! :)

Mia sa...

Heia Mia! Så flott du har gjort det med bøker sortert etter farge da. Det ble jo virkelig dekorativt, det hele. Kan hende du revurderer det med cd´r også...?

hulukvarn sa...

Det blev jättefint! Sov gott!

Sanna sa...

Jättefint! Har för mycket böcker bara för att fixa det där hos oss... :D

Hilde sa...

Smart og snyggt:)
Söt lykt også.
Kram Hilde

organic-lizzi sa...

Heisan.. Så lekkert:-) Måtte le når jeg tenkte på kaoset du kunne fått ved å gjøre det samme med cd`r..
Ha en fortsatt deilig uke.. klem

bagateller.se sa...

Så fint det blev! Färgsorterat har jag också gjort lite då och då.. men det finns ju alltid färger man inte vill ha ändå och som inte passar in... Jag funderar på att klä om de mest utstickande böckerna eller hitta något annat fiffigt sätt att dölja dem :) men visst blir det lite mer harmoniskt i hyllan att ha dem i färg! /Terese

Pethra sa...

Jag färgsortera också min böcker. jag tycker det blir lättare att hitta, för jag minns mest färgerna, inte titlarna! :-)

Att ha det gott sa...

Bra Ide men huu vad jag skulle få jobba

Susanne sa...

:-) Min gubbe (som är bokoholic) hade fått spel om jag gjort så. Men det är en kul idé! :-)
Ha en bra dag!

Tingeltangel sa...

Jag brukade ha mina böcker sorterade efter storlek - det tyckte jag var på gränsen. Men efter färg! Snyggt blev det i alla fall även om en bibliotikarie kanske skulle gråta. Såg skylten du visade i ett tidigare inlägg. Så vacker!

Lykke sa...

Vilka söta burkar/lyktor. Var kommer de ifårn- skulle gärna få tag i likadana

Mia sa...

thea - tack i dubbel bemärkelse!
signe - tack!
hej namne! tack, nä, jag tror cdskivorna får stå som de gör, känns lite överkurs.. ;-)
hulukvarn - tack!
sanna - ah, ja, det tar tid kan jag säga även om man inte har så jättemånga..
hilde - tack snälla, kram!
organic-lizzi - tack! hihi, ja, det hade kunnat bli spännande.. ;-) tack, detsamma till dig, kram!
bagateller - ja, vissa böcker var lite svåra att bestämma var de skulle hamna så jag förstår ditt dilemma.. absolut, mycket snyggare och som mer vilsamt för ögonen!
pethra - ja, jag börjar också tänka böckerna i färg och inte i titlar!
att ha det gott - hihi!
susanne - haha, bäst att låta bli då.. ;-)en bra dag till dig också!
tingeltangel - ibland måste man våga vet du, ;-) tack!
lykke - tack, jag har köpt dem på rea på en butik i Göteborg som heter Casa Linné, ligger vid Kungstorget. Men håll utkik, likande finns lite här och där i inredningsbutiker numera när det är lite den trenden just nu.

majsan45 sa...

Det blev ju bra. Hoppas ni har det bra i sommar kram/Majsan

JULIE K sa...

...men det var ju en rolig ide : )

anniche sa...

Hei Mia

Takk for alle søte kommentarer !!
Beklager at jeg ikke har fått kommentert så mye hos deg akkurat ! Her går det i ett!
Men nå måtte jeg iallefall innom å ønsle deg god sommer- for jeg komme ofte innom ser du!
Elsker G.GIRLS!!!

Nydelig skilt fra Ylva!

God sommer min venn! Kram

Interiørhuset sa...

det ble flott,så det var ett innslag om akkurat denne ideen i siste nummeret av alt i hemmet=)

Er helt enig med deg ang Gilmore Girls,det kommer til å bli ett stort savn.

trolley dolly sa...

Fniss..jag har min bokhylla färgsorterad! Mycket snyggare tycker jag...än alfabets eller författare ordnat! ;-)

Mia sa...

majsan - tack! och tack detsamma, kram!

julie k - tackar!

anniche - tänk inte på det, du är så välkommen med eller utan kommentarer! önskar dig också en härlig sommar, kram!

interiörhuset - jaså, attans, det har jag missat den artikeln, hade varit kul att se..

trolley dolley - ja, visst är det snyggt!?