måndag 11 juni 2007

Flower fairies



Vill vidarebefordra ett stort tack till svåger, svägerska och barn som jag fick dessa böcker i födelsedagspresent av. Har pratat om dessa förut men vill visa hur vackra de är, likaså är innehållet. Visst är de söta!? Jag min klant glömde dessvärre att fota paketet, grönt papper med grönt silkesband om..



Fick dessutom en present av maken idag på rekommendation från den kloke svågern. En gorillapod. Jag fattade ingenting när jag såg den inplastad, påminde om en modern ET och hjärnan arbetade på högvarv där för ett antal sekunder innan maken upplyste mig om dess funktion. Den hjälper till att hålla kameran still när jag fotar. Så ni tittar på de första tagna korten med stativ så slipper jag i fortsättningen hålla andan när jag närbildsfotar.. ;-)

24 kommentarer:

Svågern sa...

Visste väl att du inte kunde vänta till imorrn med inlägget ;) Här är tillverkarens produktsida för GorillaPoden om du vill länka dit: http://www.joby.com/products/gorillapod/

Lantliga drömmar sa...

Åh så fina! :-)

Mia sa...

Haha, svåger - you know me ;-) :-D
Tack för länken!

lantliga drömmar - tack!

Hemma på landet sa...

Nää, vad fina!Hm!!
Men det är du värd. Puss

Interiørhuset sa...

så vakkert....

Mia sa...

tack hemma på landet - puss!

tack interiörhuset..

Hannele sa...

Grattis, trevlig present.

JULIE K sa...

Så vackra dom var : )

Clara sa...

Tack för ditt besök inne hos mitt *glad* !
Men du vad smart grej....den där "gorillan" ....har man en sån kan man ju ta jättehäftiga bilder ur de mest avancerade vinklar....kul! Lycka till med fotandet!
kram

Liza sa...

Åh så söta! Vilken fin present du fick! :-)

Skrotmaja sa...

Skönt att du kan andas igen ;-) Ha en bra dag!

vildängel sa...

Åhhh, älvor är helt underbara i alla former!

Guldkant På Livet sa...

Vilken fantastisk vacker present!! Ngt att njuta utav på två vis och ett smycke att ha synliga framme! Mari.

Mollys Hus sa...

Dom är så himla söta :)

Elzste sa...

Jättefina böcker. Förstår att du blev superglad. Skulle gärna ha dom i mitt "bibliotek".
Såg ERnst igår och blev SÅÅÅ besviken. Vad han var stöddig och konstig. Inte alls lik den gamle Ernst. Hoppas han rätar till sig annars tittar jag hellre på något annat program.
Kram Elzie

Pulsatilla sa...

Grattis - er det i morgen som er dagen? ;-)

Så flott den boka var, jeg elsker flower fairies - har du sett den jeg har i hagen min? Vet ikke hvordan jeg skal legge inn lenker her i kommentarer, men den finnes på et innlegg i bloggen min.

Susanne sa...

De är så fina! Har köpt sk Wallies till min dotter på Inreda. Man sätter upp dem på t ex väggar eller möbler. Är jättevackra.
Må så gott!

Marie sa...

Böckerna är jättesöta. Jag har några av älvorna som "blomsterpinnar".

Kram Marie

Hem & Harmoni sa...

Vilken smart grej! Jag vill också ha en GorillaPod... ska tipsa sambon. :)
Ha det gott!

Anna sa...

Så vackra böcker. Vilken fin blogg du har. Kul att du tog med bilder på majestätiska Götheborg. Spännande!

Ha en fin onsdag!

Mia sa...

hannele - tack!
julie k - tackar!
clara - tack, ja, visst är det smart!? kram
liza - tack!
skrotmaja - hihi, ja, nu kan jag pusta hur mycket jag vill ;-)
vildängel - visst är de..
guldkant på livet - tack, ja, det har du så rätt i!
mollys hus - ja, visst är de..
elzste - tack! ja, jag håller med dig lite grann, de hade liksom hottat upp det, upprepningarna gillade jag inte alls.. kram
pulsatilla - nej, jag har egentligen redan fyllt år men det var strul med beställningen så böckerna kom nu, men inte svågerns och svägerskans fel utan som sagt var försenat från bokförlaget. vilken underbar älva du har!!
susanne - ja, har sett att såna finns, jättefina!
tack marie - åå, vilken lyllo du är ;-)kram
hem & harmoni - tack, ja, tipsa sambon, himla smart uppfinning!
anna - tack, tack!

Anonym sa...

Hejsan! Jag har en fråga ang dina böcker om Flower fairys. Var kan man köpa dem? Vore tacksam för svar. MVH Sandra

moderncountry sa...

De er jo kjempenydelige! Jeg elsker å male de jeg, har malt de flere ganger. Og da med akvarell. Er det akvarellbilder i boka?
Så heldig du var, din gullfugl :)

Mia sa...

Sandra - Jag har inte köpt böckerna själv utan fick dem men av döma av kartongen så är de köpta genom amazon.

modern country - hihi, tack! vad kul att du målar, och just dessa som är så vackra. du får visa dina alster nån gång! yes, det är teckningar i böckerna, underbara!