söndag 3 juni 2007

Filmtips

Har ni sett A love song for Bobby Long? Om inte är det dags att ni gör det! Har sneglat på den flertalet gånger i videobutiken men så har det blivit nån annan film av någon anledning. Men nu hyrde vi den via SF Anytime, vilket för övrigt är ett starkt alternativ till hyrfilmsbutikerna. Då slipper man planera utan kan välja hemifrån lite hastigt och lustigt. Knappa fram ditt val på datorn, betala med kort och har man möjlighet så är det kanonbra att koppla datorn till tv:n vilket vi gör.

Så tillbaka till filmvalet för denna helg, en film som är väl värd att tipsas om. John Travolta och Scarlett Johansson som är två toppenskådisar spelar Bobby respektive Pursy, filmen utspelas i New Orleans. Bred sydstatsdialekt, white trash (vita fattiga underklassen), musik, alkohol och cigg. Tre själar under samma tak med allt vad det innebär. Soundtracket till filmen är ju också värt att tipsas om, Cardigans-Ninas man Nathan Larson är inblandad i filmmusiken vilket är ytterligare ett plus.

Hyr!


10 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Hej hopp, lite brått i dag så jag hinner inte läsa vad du skrivit men ville bara önbska dig en skön & solig söndag i af!! Mari.

Mia sa...

Vad gullig du är Mari.. Tack detsamma!!

Skrotmaja sa...

Yes! Jag var nästan lite nervös när jag väl fick tag i honom och väntade på vad han skulle svara på min fråga... : )

Lotten sa...

Tack för tipset! Låter absolut som en film för mig ;-)

mo sa...

Gillar alltid att få filmtips, jag tycker det är så svårt att bestämma sig när man väl står i videobutiken, ha de bra, Maria

Eva Agnes sa...

Tack för tipset om filmen Mia!
Jag älskar Scarlet Johansson. Ända sedan jag såg henne i Lost in Transaltion. Den beställde jag från Canal Digital och fick hem den direkt till TV:n. Fråga mig inte hur. Första gången jag anvnde mig av den tjänsten.
Kunde inte heller betsälla svensk text till. Tur att man kan engelska.
Jag är urdum på TV och DVD, så ladda ner från datorn till TV blir det inte tal om....:-)))))))
Kram EA

Hemma på landet sa...

Ja, jag hoppas att det kommer massor och handlar så jag kan stänga. *fniss*

Puss

Mia sa...

skrotmaja - hihi, förstår det!

lotten - ingen orsak!

mo - ja, jag kan stå hur länge som helst tills jag nästintill blir ett i inredningen ;-)

eva agnes - Ingen orsak! Hon är verkligen kanonbra ja.. Hihi, nä, det får väl bli vanlig hyrrulle då, det är ju inte dumt det heller! Kram

hemma på landet - det gör det alldeles säkerligen! kram

Inredningstokig själ sa...

Ååh, den filmen måste jag se. . .länge sen jag sett nån BRA film och den verkar ju helt suverän. Tack för tipset!!

Mia sa...

inredningstokig själ - ja, den måste du se!