söndag 13 maj 2007

With love from Norway

TACK säger jag å Sveriges vägnar till våra norska vänner, vi fick deras tolva! Men det räckte inte på långa vägar. Nä, Europa förstod inte att vår låt var bäst, inte ens att den platsade på 10-i-topp-listan vilket är skandal! The Ark floppade rejält genom att hamna på 18:e plats medan Serbiens balladsjungande tjej tog hem 2007 års ESC. Visst, låten var bra men jag blev besviken ändå, Ukrainas dansande nissar (vet inte vad jag ska jämföra dem med) var farligt nära toppen men slutade som tur var på andra plats.

Såg ni alla "kändisar" förresten (utseendemässigt)?

George Michael från Turkiet
Lotta Bromé från Serbien
Jill Johnson från Finland
och
Alanis Morisette från Bulgarien



Avslutar mitt bloggande om Melodifestivalen med att kolla min förhandslista och samtidigt visa att mitt förra inlägg om festivalen lästes flitigt av vissa!

Topp-10-listan hoppades jag skulle bestå av;
Sverige (topp 5)
Ungern (topp 5)
Georgien (topp 5) - favvis ♪♫
Vitryssland
Finland
Serbien
Makedonien
Ryssland
Moldavien (topp 5)
Grekland (topp 5) - favvis ♪♫

6 rätt där också, lustigt!

8 kommentarer:

Elzste sa...

Ja, jag förstår ingenting av den tävlingen längre. Mer än att jag tycker att den borde delas upp i öst och väst. Vi har inte samma uppfattning om musik. Det märks ju bara när den där silverfärgade saken kan komma på andra plats. Det är ju, trots allt, en meloditävling och ingen clownfestival.
Jag förstår inte heller hur den där intetsägande tingesten kunde vinna. Hon hade ju ingen som helst utstrålning. Även om låten inte var så pjåkig. Jaja.
Av de 10 första låtarna, så var det EN (Grekland) som inte var från östeuropa. Vad ger ni mig för det? Skrikande flickor med byxorna knappt uppe. Är det så det ska bli i fortsättningen. Huga!
Ha en skön dag.
Kram

majsan45 sa...

Jag hoppas att du inte deppar ihop totalt, vi får testa nästa år igen. ;-) kram/Majsan ha det gott

Mia sa...

elzste - nej, precis, jag tycker nog också att det börjar bli tajm att hitta på nåt annat.. En nordisk tävling kanske..? Vi har ju ungefär likadan smak. Ha en mysig söndag! Kram.

majsan - nejdå, jag repar mig ;-) kram!

Guldkant På Livet sa...

Tja, låten som vann väl väl ganska bra MEN detta är ingen tävling på så vis längre utan ett politiskt jippo! Därför kom inte vi längre med svenska låten än vad vi gjorde! Alla öststater röstar på varandra, precis som vi nordbor gör, men i deras fall är det snäppet allvarligare, de är TVUNGNA att rösta på varandra och så länge de länderna är så många så kommer alltid risken att finnas att såna idioter som sliverfärgade clowner från Ukrania kan vinna!
Jag höll på att dö när jag såg röstningen. Skandal. Men som sagt, tur denna tjejgrupp vann framför dem, annars var Ungern en stor favorit hos mej...
Hi hi, ja, hon var faktiskt lik Lotta Bromé!
Hej från Mari.

thea sa...

Jag hade Finland som favorit, ja efter Sverige då förståss.
Blev så less på tävlingen igår.
Ja, det fanns vissa likheter som du skriver =).

Mia sa...

guldkant på livet - ja, det är trist, det känns ju så.. Ungern var väldigt bra ja, håller med dig! Kram!

thea - gillade också Finland!

Magda sa...

Jag hade också Georgien, Ungern och Finland som favoriter. På röstningen framgick att de favoriterna tydligen är skandinaviska. Nåja. Georgien kommer jag att lyssna på länge.

Mia sa...

Magda - gillade också dessa!