fredag 25 maj 2007

Utmanad!

Å vad skoj, har sett att den har vandrat runt i bloggvännernas värld men inte landat hos mig vilket jag var lite sotis för ;-) men tack snälla Hilde!!

Hmm, inte lätt att välja ut några saker som jag ska göra och visa vad jag har för ting som betyder mest för mig.. Jättesvårt! Men jag måste ju välja några och eftersom jag sett att några valt en bonussak så gör jag likadant! Tre plus en allså!



1. Utan tvekan mina tavlor - just dessa två. Minns fortfarande känslan (för ett antal år sedan nu) av att först ha fått en större lägenhet (bodde dessförinnan i en pytteetta) och så få spåna lite på nya ting till min stooora lägenhet ;-) Jag fick nämligen 28 kvadrat mer! Gick då till dåvarande Ester Philia, nuvarande Phillies design på Linnégatan och köpte dessa med andakt. Beställde dem, myste och fick dem några veckor senare. Kommer ihåg vad jobbig väntan var men ååå vad de var vackra och jag var så glad! Mina första "riktiga" tavlor och de gör jag mig aldrig av med!



2. Dessa glas som vi såg tillsammans (jag och min då blivande man) när vi funderade på vad vi skulle önska oss i bröllopspresent. Såå vackra (faktiskt från samma butik som ovan) och vi fick dem av min svåger och svägerska samt min bror. Underbart fina är de tycker jag.



3. Mitt ärvda bord från farfars släkt, kommer från min farfars farfar och farfars farmor. Såå vackert med den speciella foten. Det målades dock svart nån gång när det var poppis att allt skulle vara svart men min snälle far har hjälpt mig att återställa bordet som det såg ut från början. Nån gång på 1800-talet är det gjort förmodar jag men fråga mig inte när, jag har sett för lite på Antikrundan för det ;-)

och min bonus



4. Mitt klaffbord! Så stolt och glad över det! Endast haft det i några månader, fick det lagom till min 30-årsdag och min pappa (återigen) hjälpte mig att måla det vitt i Nordsjös vita nyans som heter Orchidé. Jättegammalt, vet inte exakt hur gammalt men såpass att det har träplugg istället för spik/skruv. Kommer också från farfars släkt och även detta har min farfars farfar och farfars farmor nyttjat (kanske ännu fler längre tillbaka?). Dock var det målat, i en fruktansvärt ful brun nyans som är obeskrivbar. Jag vet att man inte ska måla gamla möbler men detta bord hade redan målats om flera gångar i modern tid och därför var det ju redan "kört" så att säga.

Så - det var mina val det och jag vill tillägga att jag har många ting jag älskar (fådda/ärvda/köpta) som jag inte tar med här, det är jättesvårt att rangordna! Lämnar vidare stafattpinnen till;

millface
Julia
och
Thea

Lycka till tjejer!

21 kommentarer:

thea sa...

Kul! Jag antar självklart utmaningen. Kommer säkert också välja en extra...

Idag har jag fullt upp så det blir ett inlägg till helgen.

Ha det bra! =)

Julia sa...

Ditt bord tar jag sen när du tröttnat! Eller är det kanske fler som står på kö hihi...

Jaha, nu ska här funderas lite...
Utmaningen antagen!

KRAM!

Det Ljuva i livet sa...

Vilka fina saker du visar. Inser att Phillies måste besökas snarast! Det är liksom helt fel håll nu för tiden. Men när jag var tonåring och bodde i Linné så gick jag ofta förbi och suktade.
Ha en mysig helg! Frida

Susanne sa...

Så fina saker! Tavlorna är ju underbara :-)

Marres Hörna sa...

Dom där tavlorna var urtjusiga!

Trevlig dag!!

Kram Martina.

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Gillar dina favvo saker otroligt vackra glas...WOW! Gillar oxå din randiga vän....så mysiga på sitt sätt!
Trevlig helg!

vildängel sa...

Tjusiga saker! Finat att du visar dem.

Mia sa...

thea - härligt! :-) Detsamma till dig!

julia - Hihi, njaee.. ;-) Behåller det nog själv! Kram!

det ljuva i livet - Tack! Ja, dit måste du, de har Sia, Madame Stoltz, allt sånt där som är i den stilen - livsfarligt att gå in dit! Ha en skön helg!

susanne - Tack!

marres hörna - Tack snälla! Ha en mysig dag, kram!

hoppetossa - Tack, tack! Ha en trevlig helg själv!

vildängel - tack!

Underbara små ting sa...

Vad roligt att se dina tre saker från ditt hem. Mycket fint !

Ha en trevlig helg !

Kram Kram
Carina

Anonym sa...

Underbart Mia!

Kram Tintan

Stina sa...

Vilka fina saker du visar! =) Älskar de där tavlorna. De är verkligen superfiiina! =) Ha en underbar helg. Kram

Mia sa...

tack flickor!

vitahemsara sa...

FIna saker du valde=) gillade slagbordet!

Skrotmaja sa...

Vilket fantastiskt bord, det vita som du visade upp sist. Kul att se dina saker.

Trevlig helg :)

Shyme sa...

Tavlorna var helt underbara!! Och allt annat självklar :-D...

/J

Hilde sa...

Hvilke fine saker du valgte å vise. Jeg kunne tatt allt på en gang;)
Håper du har det fint i Polen.
Hilde

Mia sa...

tack tjejer! ha en mysig söndag nu! (fast jag är inte i polen hilde, nån annan som är det men minns inte vem..)

Anna sa...

Jättevackert, tavelramerna var otroliga - har aldrig sett liknande. Bordet är orginellt - lär vara värt en slant kan jag tänka mig. Är så himla kul att se alla bloggares favoritprylar.

Ha en fin dag!

Jennyshemochharmoni sa...

Vad mycket fint du har valt! Jag förstår dig verkligen :) Ha en bra onsdag!

Mia sa...

Tack Jenny!! Ha en trevlig helg!

Mia sa...

Tack Anna, kul att du gillade det! Ha en härlig helg!