onsdag 2 maj 2007

Trial and error..



Ja, jag ska i alla fall försöka tänkte jag trots att jag inte ärvt farmors och mormors gröna fingrar. Ni skulle ha sett mormors och morfars trädgårdsland, gigantiskt med (bland annat) jordgubbar i överflöd.. Starkaste minnet är dock när jag skulle hjälpa till och satte min lilla rumpa mitt ibland brännässlorna.. Att man kan minnas det där onda än idag trots att det är så många år sen.. Brrr! ;-)

Jag älskar physalis, vet dock inte om det här är just physalis med ett annat namn (eller så är det kanske - känt barn har många namn?) men hursomhelst har jag satt fröna men det har dessvärre inte hänt ett dugg.. Så de där gröna fingrarna har jag konstaterat att jag inte har. Hoppas dock fortfarande på att det snart visar sig lite grönt där i jorden.. Jag har ju inte direkt bokstavligt tagit fröpåsens instruktioner på orden men tja, har man tur så har man ;-)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har du gröna fingrar!!!
Kram Tintan

Mia sa...

Hihi, tack tintan, kram!