måndag 7 maj 2007

Stora Holms säteri

Ibland trillar man över ställen man aldrig hört talas om och blir glatt överraskad samt förväntansfull. Nog för att jag kände till Stora Holm från 1600-talet men inte att det där gick att shoppa ;-)


Foto med tillstånd från Nyblom & Kollén. Foto: Ewa K Andinsson/Parasoll

Jodå, här finns textilföretaget Nyblom & Kollén (ett av mina favoritmärken) som även har lite annat än just textilier, ex plåtartiklar, loppis, möbeltillverkning, keramikverkstad och Himla gott som är en cateringverksamhet. Aldrig varit där som ni säkert förstår men tänker åtgärda det snarast möjligt ;-)


Foto med tillstånd från Nyblom & Kollén. Foto: Ewa K Andinsson/Parasoll

10 kommentarer:

majsan45 sa...

Va kul hoppas du hittar nåt du vill ha där. Kram på dig gumman och tack för ditt besök /Majsan ;-)

Hemma på landet sa...

Åh, vad härligt.
Puss till dig, min gosing! / Stina

Tonje sa...

så flott da=) er alltid koslig å oppdage slike steder=)

Anonym sa...

Det verkar ju verkligen intressant,så fint!
Kram Tintan

Katten Pejst sa...

Jag kände till sedan tidigare att det gick att handla där men har inte varit där. Tror bestämt att jag får ändra på det någon dag för det känns som om det är värt ett besök!

Katten Pejst sa...

Jag gjorde ett inlägg om lagerbutiken jag också (och länkade givetvis till dig)- hoppas att det är ok.

ester sa...

Jag är också sugen på en tripp dit, det vore jätteroligt att sticka dit och shoppa lite nån gång :-)

Mia sa...

majsan - tack, kram!

hemma på landet - puss!

tonje - ja, precis!

kram tintan!

katten pejst - visst är det ok, kul! verkar vara värt ett besök..

ester - ja, jag trånar ;-)

Lykke sa...

Stora Holm är verkligen ett bra ställe att besöka. Bra och billig outlet, mysig butik och god fika. Att det sen är vacker miljö och trevliga människor som driver det gör ju inte saken sämre.

Jag har varit där två gånger och planerar redan nästa besök

Mia sa...

Kul att se att du varit där lykke! Då ska jag strax bege mig ditåt för att stilla min nyfikenhet lite ;-)