fredag 18 maj 2007

Sovrumshylla



Så fick vi då upp hyllplanet och konsollerna för ett antal dagar sedan. Vitmålade, dock köpta obehandlade. Billigare hyllplan (med färg man hade sedan tidigare) kan man väl knappast få/köpa..? Och jag tycker mycket om konsollerna, så enkla, okrusidulliga men fina! Tavlan på hyllplanet fick vi i inflyttningspresent från mina föräldrar, passar utmärkt härinne där vi har lite New Englandstil och då fjädern till USA-temat på pläd och kuddar (visas längre fram) funkar superfint! Hade tänkt luta den lite nonchalant mot väggen men tyckte det var en god idé att ställa den på en liten hållare i ek som vi hade sedan tidigare. Är egentligen till för en kokbok!

Madonnan är köpt på Fridas gård (för en del av presentpengarna), kakfatet från Cosas och glaskupan från Hvita villan. Nöjd att jag lyckades få ihop kupan (som även kan hängas ungefär som en ampel/ljuslykta) och fatet så exakt, mätte och köpte på olika håll - vips så blev det komplett som funkar var och en för sig annars.



I gamla lägenheten hade vi en lykta på ett stativ på balkongen som maken fick i 30-årspresent av våra vänner. Tyvärr vågar vi inte sätta ut stativet då vi är rädda att om den blåser omkull så kraschar glaslyktan och går sönder. Men fiffig som jag är hihi, så hängde jag fyra galgar, två per person på stativet och ställde det i sovrummet! Den tråkiga klädförvaringen som annars hade hamnat i karmstolen var löst! Lyktan däremot pryder sin plats på marken vid ytterdörren..

26 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Mia!!

Kram
Tintan

Anonym sa...

Var har du köpt hyllan?

Mvh
Karin

Hemma på landet sa...

Snyggt, som vanligt!
Tack, för att du bryr dig vännen!
Jag mår inget vidare. Men hoppas fortfarande på att det vänder snart. Idag blev en kul men jobbig dag, för hjärtat.
Kram Stina

Stina sa...

Va fint! =) Jag gillar verkligen de där konsollerna. De är så enkla, men oerhört fina! =)Ska jag sätta upp nån hylla här hemma så blir det helt klart med såna konsoller! Fina bilder, ni har det så fint hemma! =) Ha en riktigt skön helg. Kram

Poppins sa...

Ser jättefint ut. Härlig färgskala, vilsamt som det ska vara i sovrummet.
Kram

Poppins sa...

Ser jättefint ut. Härlig färgskala, vilsamt som det ska vara i sovrummet.
Kram

Guldkant På Livet sa...

Så fint med hyllan och så kul att se! Jag suger åt mej av alla tips och inspiration! Madonnan var jätetfin och det var tavlan med där i sin hållare.

Ha en bra helg!! Mari.

Mia sa...

Tack Tintan, kram!

Karin - Det är obehandlat hyllplan (tryggve) och obehandlad konsoll (valter) från Ikea.

hemma på landet - Ta det lugnt gumman och glöm inte bort att vila! kram!

stina - Ja, precis, jag gillar dem också skarpt! Tack för komplimangen! En trevlig helg till dig också, kram!

poppins - Tack snälla! Kram

guldkant på livet - Man tackar! :-) Kram, ha en skön kväll.

Signes vind sa...

Smart lösning på klädproblemet i sovrummet. Jättefint sovrum och fina detaljer!!!

Pia..... sa...

Snyggt...detta gillde jag och...okrussidulligt..så gulligt:)

Jennyshemochharmoni sa...

Det kallar jag ett bra sätt att vara kreativ på :) Jättefint blev det med hyllan också. Jag gillar hjärtat som du har på skåpet. Jag letar såna just nu :) Ha en riktigt härlig helg! KRAM

Tingeltangel sa...

Vad fint det blev på hyllan. Tavlan är så söt och passar jättebra i bokstället. Ser fram emot fler bilder från sovrummet.

JULIE K sa...

Så utrolig søte madonna figuren och den lilla glaskupan var. Ble ju jættefint på den hyllan : )

SOFIE sa...

Vilket härligt sovrum ni har!!!
Gillar verkligen allt därinne =0)
Vad fint det blev i vitrinskåpen, så avundsjuk är jag *fniss*
Vi har fortfarande inte bestämt oss, eller snarare mannen...
Han oroar sig för allt krångel och att det blir lite svårare att hantera iom. att vi har en bit att åka.
Givetvis har han rätt till stor del,så vi spanar efter flera alternativ =0)
Vi ska ju renovera i augusti-september, så vi kanske får stå ut under sommaren att väggen gapar tom.
Fast det tar emot *fniss*
Ha en underbar helg!
Kram Sofie

Anna sa...

Jättesnyggt sovrum! Jag älskar New England stilen! Den ärså fräsch och stilren! Vackert överkast ni har på sängen. Hyllorna passar jättebra in just för att de är enkla och utan krusiduller! Madonnan är jättefin:)

Kram
:)Anna

Mia sa...

signes vind o pia - tusen tack!

jennyshemochharmoni - tack snälla, hoppas du finner ditt hjärta ;-) ha en mysig lördag, kram!

tingeltangel o julie k - tack snälla ni!

sofie - skriver lite grann om det där i din blogg..

anna - oj vad du är gullig, tack snälla!!

Drömskåpets Hanna sa...

Fint...fint... fint!!!

Lotta sa...

Jättefint! Jag älskar också de konsolerna, enkla och fina!

Hoppas att du har en riktigt härlig lördagskväll! Själv sitter jag här med ett gott glas vin, en skål med popcorn och maken mittemot. Mysig lördagskväll med andra ord!

Kram gumman!
Lotta

Hemma på landet sa...

Du är snäll du, gumman min! Puss

thea sa...

Så fint! Sneglar lite extra efter Madonnan, vill så gärna ha en själv.

Ha det!

Mia sa...

drömskåpets hanna - tack!

lotta - å, det där lät mysigt OCH gott ;-) kram vännen!

hemma på landet - puss!

thea - tack! du får nog köpa en själv då ;-)

Koselig koselig sa...

Jeg får ikke lagt inn kommentar hos deg på ditt innlegg om Jamie Oliver.

Jeg ville bare si at jeg også er kjempefan av han, han er inspirerende - selv for oss (meg) som ikke er noe særlig flink til å lage mat. Jeg ble så inspirert av hans jordgubbsylt at det skal jeg lage i sommer, dog ikke med hendene slik han gjør. Det kan jeg styre meg for faktisk... det er det eneste minuset med han, jeg syns han tafser for mye med hendene i maten, æsj...:)

Guldkant På Livet sa...

Hallå där & tack för tv-tipset, det låter härligt, det ska jag inte missa!! Jag ser att du har samma problem som jag med blogspot och som så¨många andra, ibland faller bara kommentarfältet bort så jag därför skriver jag här nere... knäppt att det blir så, vet inte varför, jag fick ta bort mitt inlägg och lägga in det på nytt och då vips kom det tillbaka! Irriterande... Mari.

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Dunk-dunk dunk-dunk.....Jamie...ja ja ja!
Älskar hans progrm å brukar puffa för honom i min blogg oxå!
Älskar framförallt kokboken han visar i programmet....ååå så underbar den är,för att inte tala om trädgården hans å grillplatsen å recepten...
*tindrar*
Jamie är bäst!
Kram å ha en mysig dag!

Niklas&Karin sa...

Jag älskar också Jamie och har följt alla hans program.

Ja, ju större köksträdgård desto bättre:)

Kram Karin

Mia sa...

koselig koselig - nä, nåt mysko blev det, typiskt! men nu ska det vara åtgärdat.. håller med dig, jag vill helst inte heller gräva sådär med händerna i maten, lite väl mycket är han där ;-)

guldkant på livet - teknik i ett nötskal.. ;-)

hoppetossa - ja, den där receptboken är ju bara såå fin!! kanon, nästan så man vill göra en själv! kram!

niklas&karin - precis, ju större desto bättre! ;-) har precis bestämt mig för att sätta lite citronmeliss t o m i år!