söndag 13 maj 2007

Shopping


Skålen matchar vår gamla originalkockumsbalja som vi förvarar toapapper i, i badrummet.

Besökte Stora Holm igår och blev riktigt hänförd.. Vilken underbar miljö ute på landet, gamla rödmålade byggnader med olika butiker att gå runt i där man handlar till låga priser. Piiiinsamt, jag som sagt till svärmor att vi har mycket dukar föll givetvis för frestelsen och köpte en löpare till klaffbordet/köksbordet. Men jag skyller på priserna, outlet/2:a handssortering innebär ju riktigt bra priser och för övrigt riktigt bra, låga. Lite annat föll ned i våra händer och följde med oss hem..



Skylten ska sättas på min planteringsbänk, den röda zinkhinken inhandlad för 30:- på loppiset sparas till jul då den får en blomma i och placeras utanför dörren.

16 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina grejer du shoppat!! Kul att se, och den röda hinken där var ju bara sååå fin!!

Jag skrev ett långt inlägg bland kommentarerna nedan om "jippot"..
Ha en bra söndag med dina nya saker!! Mari.

vildängel sa...

Vilken jättesöt trädgårdsskylt. Gillar den skarpt.

Sofia sa...

Vad fina saker du köpt!

JULIE K sa...

Mysiga saker du hittade. Ja det er ju så nær prisene er ok, då behøver man ju det mesta he he.

Inredningsbloggen sa...

Din svärmor blev säkert nöjd med att Du köpte fler dukar! :-) Vilka kap! I min värld är "Stora Holm" övningskörning på is, vad bra att det finns annat där också. Man kanske får ta sig en tur en dag. :-)

Tonje sa...

så mange flotte ting=) det skiltet var nyyydelig

Hemma på landet sa...

Jättefina saker! Kram

Mia sa...

guldkant på livet - Tack! Ha en mysig kväll, kram!

vildängel - Tack!

Sofia - Tackar!

julie k - Tack, ja precis ;-)

inredningsbloggen - Ja, jag hoppas det ;-) Tack! Precis vad jag också tänkte/trodde om Stora Holm innan reklambladet dunsade ner i brevlådan.

tonje - Tack!

Tack hemma på landet, kram!

Eva Agnes sa...

Tack Mia för sången med vinnande låten. Det är det enda jag hört från den melodifestivalen. Jag hoppade över den i går.
Fina saker du shoppade. Hälsa svärmor också att hon väver fantastiska saker.
Kramar Eva Agnes

Pia..... sa...

Hej ja skylten gillade jag med:) ....får nog bli nåt liknade till min garden..PIA

art[e]fact sa...

Vilka fynd! :) Jättefina!

Mia sa...

eva agnes - så lite så ;-)tack! och tack för hälsningen till svärmor, ska vidarebefordra den till henne, jättegulligt! kram!

pia - tack, ja, den är inte dum! ;-)

art[e]fact - tack! :-)

Anne Mette sa...

Takk for en koslig kommentar i bloggen min:0)) Kjempe fin
blogg du også har..
Ha en fin uke!!

Mia sa...

Tack och tack detsamma anne mette!

Stina sa...

Åh, vilka fina grejer du köpt. =) Helt i min smak. Kram

Mia sa...

tack stina!