torsdag 10 maj 2007

Semifinal, ESC

Så är det dags för den stora Melodifestivalen ikväll då och eftersom jag tidigare skrev om den skönsjungande Marie Lindberg så skriver jag nu om the Ark som faktiskt var min favorit tro det eller ej (om ni trodde jag verkar vara den människotypen som bara gillar ballader och lugna låtar)! Men i år var det otroligt många bra bidrag däribland mina övriga favoriter Sonja Aldén (en låt som växer för varje gång man lyssnar), Måns Zelmerlöw (sätter sig direkt men maken gillar honom inte, hihi!) och Sarah Dawn Finer (otroligt vacker låt, menlös tycker maken).

Men - nu är det ju inte den svenska finalen utan den stora vi står inför. Sveriges bidrag till finalen i Finland är klart och vi hejar naturligtvis på the Ark. Hoppas på en toppenplacering!! I ärlighetens namn tycker jag den svenska låten är bäst av samtliga utan att favorisera. I semifinalen som står närmast inför dörren hoppas jag att i alla fall att Vitryssland, Estland, Malta, Serbien, Moldavien, Island, Georgien, Norge , Makedonien, och Ungern går vidare. Det är de låtar som jag anser förtjänar att kvalificera sig till finalen. Mina favoriter? Svårt att välja en enda men Island, Moldavien och Ungern (förutom Sverige då)..

6 kommentarer:

thea sa...

Har inte hört något annat biddrag än Sveriges. Ska bli spännande att kolla in tävlingen på lördag.

Vildängel sa...

Semifinalen - okej då fattar jag. Jag undrade just vad jag missat eftersom jag trodde att det var på lördag - och det var det ju. Iaf finalen. *s*

Jerry sa...

Bra smak, måste jag säga...(;-)

Mia sa...

Ja, missa inte den thea, semi är ikväll dessutom om du orkar med alla 48 (eller hur många det nu är..?) ;-)

Inte lätt att hålla koll vildängel, lite snurrigt med det där numera ju ;-)

man tackar jerry ;-)

Äppelhem sa...

Hu, försökte titta igår men usch vad dåligt det var! Varför kan inte Kroatien och gängen förnya sig nångång? Jag var tvungen att byta kanal flera gånger.

Danmark?! Nä, ge mig Christer Lindarw vilken dag som helst!

Och du, Island...? :-D Då föredrog jag faktiskt Vitryssland fast jag rodnar när jag skriver det...

Heeeeeeja Sverige!!!

Mia sa...

*fniss* Äppelhem, tur att smaken är som baken då ;-) Men Islands låt som var så bra..? :-D Men håller med dig om de andra bidragen, jag traskade också iväg på kisspauser och så ;-) Jepp, heeeja Sverige!