måndag 14 maj 2007

Så var de på plats!


Detaljbilder från skänken. Foto: maken.

Äntligen!!! Hemma med möblerna och tackar svärfar varmt för hjälpen. Efter mycket strul med Möbelgrossen som visade sin brist på servicekänsla mer än en gång under väntans gång (väntat på leverans sedan januari) så kan jag trots allt (?) dock tipsa om deras sortiment. Jag är jättenöjd med dem, urfina. Men, ha då i åminne att man får vara beredd på att de är trevliga när man beställer och när man betalar, men däremellan dessa två tillfällen kan jag inte låta bli att ge dem en hård känga. Förmågan att svara i tfn/ringa tillbaka (till och med få utskällning för att man ringer fel telefonnummer)/svara på mail - uruselt! Så behandlar man faktiskt inte kunder.


Icke färdigmöblerad vägg. Till höger: detaljbild från vitrinskåpet. (Hrm, pinsamt, kolla inte in smutsen på glaset, har inte putsat ännu..) Foto: maken.

Bokhyllan från Ikea ligger kvar i förpackningen på golvet - ska monteras och placeras bredvid, i skrivandets stund är möblernas platser färdiguttänkta. Men, med tanke på att man hux flux kan ändra sig så börjar jag inte plocka in saker i skänk och skåp förrän bokhyllan står på plats. För säkerhets skull liksom.. Det är ju lättare att flytta runt innan sakerna är inplockade.. ;-)


Detaljbilder från vitrinskåpet. Foto: maken.


27 kommentarer:

Stina sa...

Va härligt att äntligen ha möblerna på plats. =) Superfina! Blir kul att få se dem sen när du fixat iordning allt. För jag antar att vi kommer få se det... *ler* Kram

Det Ljuva i livet sa...

Superfint!!!! Får nog ta mig en tur dit nästa gång det är dags.

Pia..... sa...

Så roligt att få alla möblerna nu..åååhhh..så fint allt var .. ossså lilla katten urgullig:)...PIA

mhow sa...

Jättefint!! Kommer bli superbra hemma hos dej..den som väntar på ngt gott vet du ;) Men tråkigt med servicen..kramkram

www.minlillavitavra.blogg.se

Mia sa...

stina - tack! oh yes, det missar ni inte ;-)

det ljuva i livet - tack, gör så!

pia - tack!! hihi, ja, blir så sugen på en egen kisse..

mhow - tack gulle!! ja, man säger ju så men den här väntan var väääl lång.. kram!

Tonje sa...

så vakre de møblenme var...vi hadde samme problemet med vår kjøkken leverandør...du kan si det slik at jeg aldri kommer til å kjøpe noe derfra igjen.

Niklas&Karin sa...

Mycket fina möbler!!

Har kollat igenom din blogg och gillar den skarpt, favorit hos mig nu.

Med stor kram

Karin

Lotta sa...

Åh, det kommer ju bara att bli så himla fint! Jag är så glad för din skull, vad härligt att äntligen få bli klar och få sakerna på plats!

Kram Lotta

Katten Pejst sa...

Åh vad skönt att möblerna äntligen kommit på plats!!!!!

Kan tillägga att du så klart skall ha en egen kisse;-). Du skall inte ha en "mini-Morris" (bild finns i min blogg) fram emot hösten?!

Julia sa...

Grattis gumman! SOM du har väntat och väntat...

De är jättefina och jag ser fram emot ännu fler bilder så småningon :)

KRAM

Mettan69 sa...

Ett jättegrattis till de nya möblerna. Kanonfina. Som du har fått vänta. Skamligt att de är oförskämda mot dig. Det kunde de skött snyggare. Ser fram emot bilder när allt är på plats
Kram Mettan

Anonym sa...

Såå fint, helt fantastiskt!!!!!

Kram Tintan

Äppelhem sa...

Möblerna är jättefina! Vad fint det kommer bli när du har fått allt på plats, ska bli kul att se!

Kram Linnéa

Lotten sa...

Jättefina möbler! Jobbigt när de skall vara så otrevliga! En del som jobbar i affärer och sådant fattar inte att de har ett serviceyrke med allt vad det innebär!

vildängel sa...

Ahhh tjusigt! Gud vad roligt med nya möbler. :)

Inredningstokig själ sa...

Sååå fina möbler!!

Mia sa...

tack tonje, nä, jag förstår precis.. :-( chansen att vi handlar mer (fast nu har vi ju "allt" iofs) på möbelgrossen är om jag får bestämma lika med noll.

niklas&karin - men gud vad gulligt, TACK!

tack lotta!! kram!

katten pejst - tack! *fniss* jaadu, det ligger nog lite i framtiden just nu med en minimorris men det vore väldigt mysigt.. sätt inte griller i huvet på mig nu! ;-)

julia - tack snälla! känns lite konstigt nu, har varit så van att vänta liksom, hihi.. kram!

mettan - tack! ja, riktigt trist med dåligt bemötande.. kram!

tack tintan, kram!

tack tack äppelhem!

lotten, tack! nä, det där med service borde ju inte vara såå svårt tycker man..

vildängel - tack!!

inredningstokig själ - tack!

Elzste sa...

Det var ju fina möbler, väl värda att vänta på. Sen blir man ju less när dom aldrig kommer. Lite dålig stil att behöva vänta så länge.
Kram

Marie sa...

Jättefina möbler.

Norah sa...

Er det ikke typisk?
Jeg HATER sånne folk, de ødelegger jo gleden av shopping!
Så innmari synd at man bare finner varen i "den" butikken...

Men,
nå har du endelig fått de hjem - og skjønne som bare det!!! Gratulerer :-)

thea sa...

Underbara möbler. Härligt med vitt!!

Poppins sa...

Snyggt! Låt inte deras urusla service grumla glädjen!
Just nu känner jag mig som missen på bilden nedanför. Dags att gå till sängs.
Kram

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina möbler O skåp!! Vilken lycka att äntligen få hem dem och fylla dem med allt man gillar... Ja, vissa har ingen känsla för kundbemötande och servce! Mari.

Mia sa...

Elzste och marie - tack!

norah - tack! nej, jag fattar faktiskt inte att de VÅGAR vara otrevliga, jag menar, de tjänar ju pengar på oss och då borde ju ryktet om dem och att vi är nöjda betyda en del..

thea - tack!

poppins - tack, nejdå, jag har börjat glömma det nu ;-)kram

guldkant på livet - tack snälla, ja, jag fyller dem redan i tanken, ska bara "gräva" fram lådorna i förrådet ;-)Nix, de borde byta jobb!

Hemma på landet sa...

Nää, jag vill också ha...Puss Stina

Madicken sa...

Ohhh, jag skulle ge vad som helst för de där möblerna! Kram!

Mia sa...

hemma på landet - :-)

madicken - hihi, kram!