torsdag 17 maj 2007

Nabolandet i väst

”Ja vi elsker dette landet..” Från den låten till en helt annan.. Minns ni Bobbysocks, den norska 80-talsduon som vann ESC 1985 med "La det swinge"? Oj, vilken flashback/nostalgikänsla jag fick nu, Bobbysocks första skiva köpte jag på kassettband. De var ju bara sååå bra.. *suck* ;)

Nåväl, rycker hastigt upp mig för att gratta alla norrmän på denna dag. Min bror bor där och jag har några norska bloggvänner så därför tycker jag att det passar sig :-) Hipp hipp hurra för Norge idag! Må dere få det riktig koselig!


Vackert, inte sant? På väg nånstans till brorsan som bor på vestlandet.

10 kommentarer:

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Avis på dej som får se allt det vackra...älskar Norges natur...underbart!Hoppas ni får en underbar resa!
(för ni är väl på resande fot ;o)

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Ha ha....trodde ni var där å firade....

Stina sa...

Haha, ja snacka om flashback! *ler* Norge är fantastiskt vackert. Har åkt trollstigen en gång, helt fantastiskt! Och jag stämmer in i gratulationerna till alla norrmän.

Hoppas du får en skön kristihimmelsfärdsdag! Kram

Niklas&Karin sa...

Minns absolut "la det swinge", den och "piccadilly circus" gick på repeat hos mig kommer jag ihåg...

Jag skulle gärna vilja uppleva 17 maj live så nästa år funderar vi på att åka dit.

Trevlig helg,

kram Karin

Guldkant På Livet sa...

Instämmer och gratulerar för våra fantastika grannar, HURRA!!! Mari.

Mia sa...

Lätt att missförstå hoppetossa, kunde ju ha varit så!

stina - tack detsamma! kram!

niklas&karin - å, ja, piccadilly också.. vore kul att uppleva det live nån gång ja, kanske vi ses där ;-) trevlig helg! kram

guldkant på livet - :-)

majsan45 sa...

Vilken häftig bild ja nog är det vackert i vårat grannland.Du får ha det under helgen..;-) Kram/Majsan

Mia sa...

tack detsamma majsan!

Koselig koselig sa...

Hei hei, 17. mai var fantastisk i år her hvor jeg bor. Solen skinte og det var bare smil og lutter glede. Det er sånn det skal være :)

Håper dere i Sverige begynner å feire deres Nasjonaldag på lignende måte snart nå da ;) Det bør dere...

Mia sa...

Låter härligt koselig koselig! Ja, jag tycker också vi borde kunna fira som ni, nu är vi ju iaf lediga numera, det har blivit en röd dag vilket det inte var förr..