tisdag 29 maj 2007

Leila

Jag har redan tipsat om Jamie Oliver och nu fortsätter jag vidare till Leila bakar på tv4+. För er som känner igen Leilas matprogram så har ni säkert följt hennes smarriga tips sedan tidigare, då i Leilas mat. Nu däremot bakar hon! Gillar att titta på henne, hon ser alltid så glad ut och är inspirerande. Det var hon som låg till grund för de där hallon- och chokladsconsen jag skrev om i början av min bloggkarriär ;-)

Tycker tv4 beskrev programmet så bra att jag väljer att citera;


Bild med tillstånd från TV4: Foto: Linus Hallsénius/TV4.

"Leila bakar som på mormors sätt, med riktigt smör och från grunden. Leilas doftande bakverk bakas i ett lantligt kök i det idylliska Mariefred invid Mälaren, med kullersten, sekelskifteshus och ångbåtsbryggan runt knuten. Leila bjuder på allt från kokostoppar, chocolate chip brownies och syltkakor till mer ordentliga bak som rågkakor och äkta franska baguetter. Hon lagar vaniljkrämen till jordgubbstårtan och de krispigaste flarnen." /Tv4

Missa inte - onsdagar i tv4+! (Enda nackdelen är att jag dragit in på kakor så jag får nöja mig med att endast titta och sukta, inte baka och inte äta.*fniss*)

17 kommentarer:

Susanne sa...

Jag älskar henne och hennes mat och bak (syftar då på bak som går att äta ;-) ) Hon får en att inte ha dåligt samvete för att man älskar livets goda :-) Tur att man rör på sig!

Maria sa...

Tack för tipset, jag har ännu inte hunnit kolla in hennes bakprogram. Ska nog göra det på onsdag.
Jag har tagit mig i kragen och börjat fixa en länklista på min blogg, är det okej om jag länkar till dig? Kram Maria

Mia sa...

Ja, Susanne, det är farligt att baka allt som hon rör ihop ;-)

maria - Tack, ja, klart du får länka mig, vilken ära, jättekul! Kram

Stina sa...

Det är så roligt att se hennes program. Men just det här har jag faktiskt inte sett... måste nog göra det. =) Kram

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Nja....tycker Hon tappat lite av den naturliga charm hon först hade och nu känns hon mer som hon följer manus å inte är lika spontan längre....
Men hon är duktig å jag röstade på henne då man skulle rösta fram årets TV4 kock för några år sedan, men hon var allt bättre förr!
Kan oxå tycka att det är liiite fööör många recept i ett å samma program!
Ha en skön afton i vår väderväxlande gemensamma stad

Lena sa...

Ja, hon gör mysiga matprogram, med en massa gosaker!! Oj, vad hungrig jag blev...

Anonym sa...

Det var något som jag vill komma ihåg att titta på, tack för tipset!
Kram
Tintan

Min Lilla Vrå sa...

Hej! Kikar runt lite på alla fina bloggar:-) Är ny på denna bloggvärld:-)
//Eva

Guldkant På Livet sa...

Tack för ännu ett bra tips! Denna gång ska jag försöka att INTE missa programmet!! Hon är verkligen bra, inspirerande och en sån härlig tjej! Mari.

Hemma på landet sa...

Du är så go du...Puss

Daniel sa...

Hej på dig!
Vill bara tipsa dig om blogg-tävlingen på escapehome.se

Ha det bra!

Mvh
Daniel

Marres Hörna sa...

Åh, hon är ju underbar hon! Lagar och bakar ju så smaskiga saker!!! :-)

Kram!

THEA sa...

Har bara sett hennes matprogram, ej bakprogrammet men tror säkert att det är minst lika bra.
Gillar henne också!
(Och så har hon snygga kokböcker =)

johanna sa...

Hej
fick hennes kokbok i present...där är bla muffinsarna..måste kolla på hennes program,har inte sett det..Vilka fina saker du visa på utmaningen..jättefina
ha en underbar dag
kram johanna

Skrotmaja sa...

Bilderna av Leila är så läckra meda alla färger och rosenröda kinder. Klänningen skulle jag gärna äga...ihop med allt gott hon lagar. I o f kanske den ekvationen inte går ihop...

Pia..... sa...

Jo tack ..visst får man "bara" titta och inte äta...:) men gusågott det ser ut

Mia sa...

Tack snälla ni för söta kommentarer!