tisdag 22 maj 2007

Före och efter


Nygamla bordet till bäddsoffan i arbetsrummet.

Att lite färg och omsorg kan ge en möbel nytt liv kan ju egentligen inte vara nån nyhet. Men ibland behöver man se någon annans verk för att själv få lite inspiration och idé till eget. Det var så jag kom på att köpa detta bord på Blocket för att med hjälp av pappa ge det lite kärlek. Maken var dock mycket tveksam, betänksam och första gången jag visade bilden på "före-objektet" så såg han ut som jag kom från en helt annan planet. Han tyckte bordet såg riktigt hemskt ut och det krävde lite smidighet och övertalning från min sida. Men gubben min fick bekänna färg, visst blev det bra!? Fick hjälp av pappa att genomföra verket och hans överraskning med sjökortet tycker jag blev en spännande detalj under glasskivan!


Before and after.

39 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk så fint det blev, tur att maken gick att övertala, tror att han är mer än nöjd nu!!

Kram
Tintan

Mia sa...

Tack snälla Tintan! Kram!

Mettan69 sa...

Tänk att det är samma bord. otroligt. Älskar havet så du kan förstå att jag gillar detaljen med sjökartan. Jättefint.

Kram Mettan

Suzanne sa...

OTROLIGT VACKERT blev resultatet!!

Susanne sa...

Jösses man kan inte ens tro att det är samma bord. Vilket bra jobb du har gjort!

johanna sa...

men vilket mysigt bord...jättefint,det är väll roligt o göra iordning gamla saker när det bli så himla fint..det blev kanon

Drömskåpets Hanna sa...

wow! Vilken skillnad!

Maria sa...

Bordet vart jättefint! Det är så roligt att man kan väcka liv i gamla fula möbler med hjälp utav lite vit färg.

vildängel sa...

Mycket, mycket bra! Tänk att det alltid finns saker någon vill bli av med och någon annan vill ha! Så onödigt att kasta bort dem när de kan komma till användning igen - näe, fram för mer Blocket. *s*

Stina sa...

Va fint det blev! =) Jag håller med, ibland behöver man inspireras av andra innan man vågar testa själv. Resultatet blev superfint. Det är bra att hjälpsamma pappor, jag har oxå en. =) Kram

Marres Hörna sa...

Superfint!!! Inte illa alls!

Ha en fin eftermiddag!

Kram Martina!

Tonje sa...

så fint det bordet ble=) Det er viktig å kunne se hva man kan gjøre for å få det som man vil,kanskje bruke det på en ny måte.

Mia sa...

tack snälla ni för söta komplimanger!

Marie sa...

Oj, vilken skillnad det blev. Bordet blev ju jättefint.

Hemma på landet sa...

Du får gärna komma vet du!;-) Du kan ta med dig bordet då...Hihi

puss

Skrotmaja sa...

Hej!

Tack detsamma :)

Katten Pejst sa...

Bordet blev verkligen hur fint som helst:-)

Guldkant På Livet sa...

Grattis till ett mycket vackert, fint och användbart bord!! Sjökortet under glaset var annorlunda & häftigt!! Mari.

Äppelhem sa...

Det är så himla fint, det där bordet! Förstår att du är jättenöjd. :-)

Längtar tills jag får kasta mig över mina nya möbler och förvandla dem!

Kram Linnéa

Mia sa...

hemma på landet - haha, skulle inte tro det va ;-) kram

skrotmaja - tack!

katten pejst - tack snälla!

guldkant på livet - tack vännen!

äppelhem - ja, det är kul att ha nåt som inte är nåt annat likt! förstår att du är ivrig med dina egna möbler, ska bli kul att se resultatet! kram

Hilde sa...

Wow, hvilken "make-over" bordet fikk. Kanonfint ble det:)
Hilde

Lily of the valley sa...

Vilken stor skillnad man kan knappt tro att det är samma bord.
Vi kan ju byta- när du tröttnat på ditt bord så får jag det och du min "lilla flicka"....
Ha det bra!
Kram
Lily

Madicken sa...

Ja, det är inte klokt vilken skillnad det kan bli! Det gäller att se bakom det fula...en konst som du verkligen behärskar!
Kram!

Karin sa...

Så kreativt och FINT! Jag blir imponerad över folk som kan se potential i möbler och genomföra sina idéer. Min kreativa sida består i att köpa på IKEA :) Ha en bra dag!

Anonym sa...

Uppfinningsrik far du har vill jag säja som kunde komma på att sätta in sjökortet i ett bord!!!

Kram Tintan

Ljuvligt Hemma sa...

Vad underbart fint det blev :)

Lotten sa...

Hi, hi... det var jag som sålde bordet till er!

Vad fint det blev! ;-)

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Det där bordet är ju verkligen en lyckad renovering, å kartan grädde på moset! Du har mycket god smak å blick för det som blir fint att måla å fixa om.
Ha en underbar dag!

Mia sa...

hilde - Tack!

liley of the valley - Hihi, ja, eller så varvar vi ;-) Kram!

Tack snälla Madicken! Kram!

karin - Tack! hihi, det är väl inte så dåligt det heller, Ikea rocks! ;-)

Hihi, tack Tintan! Å hans vägnar!

ljuvligt hemma - Tack!

lotten - Nämen..! Världen är allt bra liten ibland, kul! Hoppas du inte tar illa upp!

hoppetossa - Tack! Men det där med sjökortsidén var ju pappas så det kan jag inte ta åt mig.. ;-) Ha en mysig dag!

Lotten sa...

Jag tar absolut inte illa upp! Underbart att ni tar hand om mammas lilla fina bord ;-)

Eva Agnes sa...

Det har ni gjort bra, du och din pappa. Ruskigt fint bord blev det av hemskiteten...
Kramar Eva Agnes

Hemma på landet sa...

Tack och puss, my friend!

Lily of the valley sa...

Ja, varför inte? Vi varvar. Bra idé! ;)
Kram
Lily

Poppins sa...

Ja, så fint det blev. Och pricken över i:et är sjökortet. Roligt och originellt.

Mia sa...

tack lotten, så klart, ska vårda det med omsorg! blev väldigt nöjd med det!

tack eva agnes - hihi! kram!

hemma på landet - :-p

lily - ja, det var väl inte så dumt..? ;-) kram!

poppins - tack snälla!

Pia..... sa...

Supersnyggt ...ska göra nåt liknande..PIA

Mia sa...

pia - tack! Kul, glöm inte att visa sen! :-) Kram

mo sa...

Tycker bordet blev jättesnyggt, kul när man kan förändra något så mycket. Ha de bra, Maria

Mia sa...

Tack Maria!!