torsdag 3 maj 2007

Arbetsrum



Äntligen fick vi upp hyllorna på väggen, har varit en lång historia att få tag i konsoller, hyllplan då det om och om igen varit slut på Kamprads varuhus. Min man har egen firma och därför är vi i stort behov av ett riktigt arbetsrum med ordning och reda. Möjlighet att ta emot sina kunder (även om det är extremt sällan) finns samtidigt som besökssoffan även är en bäddsoffa som mina föräldrar kan slagga över i. Jag blev jätteglad över att jag även fick plats med mitt sybord/syhörna som jag visat tidigare.

Tapeterna är svagt gröna och från början hade jag gärna velat tapetsera om till vitt men är glad att vi inte gjorde det, den gröna färgen är lugn och vilsam. Arbetsbordet är egentligen en köksskiva med ben till, den skrivbordsskiva vi hade sett ut på Ikea hade vi ju oturen att inte få tag i då den var slutsåld i hela Sverige (!). Men jag är jättenöjd med det som blev, stadigt, rejält med plats även för mig som har ett hörn och maken kan bre ut sig hur gott han vill - nästan ;-)


Foto: Cablefreak

14 kommentarer:

Lotta sa...

Ordning och reda och väldigt fint!
Kram Lotta

Ha det nu härligt hos föräldrarna!

Mia sa...

Tack lotta!! kram!

Anonym sa...

Tänk så fint det blev i arbetsrummet med hyllorna !
Tintan

Sofia sa...

Riktigt fint! Och vilken ordning!

majsan45 sa...

Väldigt fint,Hoppas att du mår bra Kram/Majsan

Tonje sa...

så bra dette ble=) Her var det masse hyller og dert trenger man på ett arbeidsrom.

Tussilago sa...

Åhhh hvilket supert arbeidsrom!! Så lekkert og praktisk!! To stoler ved siden av hverandre...så romantisk;)) Vi kjøper også hus nå om dagen..er med i budrunde..og det er spennende!!

Lotten sa...

Jättefint arbetsrum! Jag skulle oxå vilja ha så där gott om plats.... jag sitter i en smutt under trappan :(

Stina sa...

Va fint! Snyggt och prydligt. Gillar tapeterna! Grönt är min favoritfärg! =) Ha en skön dag. Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket härligt arbetsrum ni har! Och grönt, längtar så mycket efter det just nu. Det är ju en jättebra färg i ett arbetsrum. Ha en jättehärlig helg.

Tinginneoute sa...

Super fint blev ditt arbetsrum. Förvaring behövs alltid.
Trvlig helg!
/Marie

thea sa...

Så fint, så fint. Önskar att jag också hade ett arbetsrum.

Detta ser verkligen fint ut.

Lella sa...

Va fint du har fått det, ser verkligen ut som ett rum där man får lugn och arbetsro.

Mia sa...

Tack snälla ni för alla gulliga kommentarer!