torsdag 26 april 2007

Väntans tider..

Finns väl inget som är så jobbigt att vänta på något!? Är så otroligt trött på att vänta på vårt vitrinskåp som jag skrivit om tidigare och får nippran bara jag tänker på det. Tråkigt nog fick vi dessutom ett inte så jättetrevligt bemötande sist vi pratade med butiken i fråga per telefon. Men - vad gör man - svensk som man är så drog vi inte tillbaka beställningen (vill hemskt gärna ha möblerna) utan väntar "snällt". Skåpet (har visat bild förut men nu något större) (om ni noterat att det ser lite lustigt ut vid låset så beror det på att höger beslag på båda bilderna lustigt nog hamnat åt fel håll men det är ju öglorna som släppts lite galet, hoppas ni förstår min urbota fåniga "förklaring") är försenat pga att leverantören inte hunnit med så mycket som den skulle ha gjort och då drabbas ju vi kunder. Sånt som händer naturligtvis men veckorna blir långa när man väntar på nåt gott.



Allt falerar med skåpet. Dominoeffekt:
* Inte förrän vi får skåpet och skänken kan vi tömma lådorna på finporslin och glas, då först blir vi av med dessa lådor som står i förrådet.
* Samma dag vi lånar/hyr transport ska vi utnyttja transporten och samtidigt köpa bokhyllan på IKEA (som inte går in i bilen) och följaktligen då först kan vi bli av med lådorna med böckerna som också står i förrådet.
* Inte kan vi fästa cd-hyllan (som just nu ligger under sängen!) i väggen förrän vi är hundra på om den ska stå exakt där vi tänkt eller om den ska stå mellan bokhylla eller skänk eller vitrin.
* Och innan vi fäst cd-hyllan till väggen vill vi inte fylla den med tanke på de småttingar vi har i vår närhet som skulle kunna grabba tag i den och få den över sig. Så där står de lådorna kvar i förrådet med cd-skivor..

Uäääh!! Och oordning i förrådet med alla dessa nämnda lådor (plus några till som ska stå där med julsaker etc ni vet, fast inte just kanske där de står nu utan mer effektivt och snyggare) som måste ut innan jag gör exemplarisk (administratör som jag är ;-)) ordning därinne. Med andra ord - dominoeffekt! Usch! Vi beställde skåpet i slutet av januari och skulle ha fått det runt den 20 mars. Nu kommer det uppenbarligen inte förrän i mitten av maj. SUCK! Nu har vi dessutom beställt skänken som ska stå bredvid och förhoppningsvis kommer möblerna samtidigt (not likely). Håll gärna tummarna med mig! ;-)



Ett tillägg 27/4: Idag har vi fått besked att båda möblerna finns för uthämtning den 14 maj, jippie!!! *jätteglad*

20 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Men va irriterande! När man köper något så vill man ju nästan haft det igår ju! Dumma dom! :-(

Håller tummarna för att dom kommer samtidigt iallafall.

/Martina...

Lotta sa...

Supertrist när man inte kan få det som man vill, när man vill. Vet precis hur du har det. Frustrerande!

Jag håller tummen för att ni ska få möblerna tidigare!

Kram Lotta

Frida sa...

Jag håller alla tummar och tår för dig. Vet hur frustrerande det är att behöva vänta på möbler (fick vänta i 8 veckor på vår soffa när vi flyttade till göteborg = fick sitta på golvet i vardagsrummet och kika på TV i nästan två månader :)

Elzste sa...

Håller fullkomligt med dig. Det finns inget värre än att vänta på något som man vill ha. Det lär bli bra i slutänden i alla fall *s*.
Kram

Katten Pejst sa...

Usch, jag vet hur tråkigt det är att vänta på beställda möbler. Själv fick jag ju vänta på min skänk från Elviras värld i flera månader...

Lotten sa...

Hopplöst! Det är ju såå tråkigt när det blir såna förseningar!

Jag har råkat ut för flera såna grejer - t ex när de sålde min micro som jag beställt och väntat på i 3 veckor.... när jag kom för att hämta den var den borta! Det kröp så småningom fram att de sålt den till en annan! :O

Mia sa...

martina - ja, precis.. Tack!

lotta - tack snälla!

frida - tack tack, låter inte så kul att ha suttit på golvet i två månader..

elzste - tack, ja, jag hoppas det! kram

katten pejst - ja, jag tänker på din skänk varje gång jag tänker på mitt vitrinskåp ;-)

lotten - urtrist! Men din historia var ju speciell, fy vad ruttet att ha sålt till nån annan!

Stina sa...

Håller tummarna!
Och snacka om dominoeffekt. Va jobbigt att vänta så länge... Men har man hittat något man verkligen vill ha, så är det nog värt att vänta på. Men det är ju jobbigt under tiden. Skåpet är verkligen jättefint! Ha en skön kväll.

Mia sa...

stina - tack! ja, nu har vi fått ett datum för uthämtning, gud vad kul!

Lotta sa...

Vad härligt att du äntligen får hem dina möbler! Ska bli kul att få se dom på plats!

Ha en härlig fredag!
Kram Lotta

ester sa...

Å vad irriterande men härligt att äntligen få de fina möblerna :-)

Hemma på landet sa...

Vad söt du är.
Jo, jag känner att jag inte mår så bra i mitt hjärta. För att lugna mig lite , så håller jag mig till bloggen nu tillsvidare.Det stressar mig så mycket, det här med datorn.
Återkommer kanske till fl. senare.
Puss Stina

Love You, Mia!

Anna sa...

Jag förstår din frustration! Men det är ju möbler väl värt att vänta på - så fina:)

Ha en härlig fredagskväll!
:)Anna

Mia sa...

lotta - tack, det känns underbart! ha en mysig helg, kram!

ester - superirriterande men äntligen är det dags om ett par veckor ungefär!

hemma på landet - stina, jag förstår dig och anade att det var orsaken. ta hand om dig och vila dig så mycket du kan, låt inget annat än din hälsa gå först nu! KRAM! Love ya!

anna - tack! ja, man brukar ju säga så men väntan har varit både lång och svår ;-) ha en go helg!

Hemma på landet sa...

Pussgumman!:-)

SOFIE sa...

Härligt att dom äntligen kommer, vilken lång väntan!
Både vitrin och skänk ser jättefina ut, förstår att du vill ha hem dom NU =0)
Vet du måtten på vitrinskåpet?

Blir sugen att beställa ett, då det ska komma en idag och kika på vårat gamla vitrinskåp, hoppas hoppas att han vill ha det *ler*
Hade kikat på MIO.S Rosie, men tycker att det här skåpet är lika fint och mer prisvärt.

Trevlig Helg!
Kram Sofie

Anna sa...

Jättesnyggt skåp och skänken till. Hoppas du får ut det nu när de lovat. Så himla jobbigt att gå och vänta.

Ha en härlig helg

Mia sa...

Tack sofie! Du ser måtten på deras hemsida www.mobelgrossen.se Klicka på Pinje Alezzi och så är det skåpet som heter wfc 026. Håller med dig, lika gärna som att handla Mios Rosie så kan man fundera på detta. Tycker det är jättefint. Ha en mysig kväll, kram!

anna - Tack, ja, det hoppas jag också. Om det blir framflyttat vet jag inte vad jag gör.. Ha en mysig helg du också!

Anonym sa...

Väntar med er!!!
Kram
Tintan

Mia sa...

Tack tintan, kram!