söndag 1 april 2007

Träskor



Bilder med tillstånd från Syster Lycklig . Svensktillverkade träskor.

Fossingarna behöver ju verkligen omvårdnad, vet inte hur ni har det men jag måste göra fotvård med jämna mellanrum om de ska se hyfsade ut. Och då ser de inte ens hyfsade ut skulle jag vilja påstå. Har inte riktigt kommit på knepet hur man ska göra för att få dem att se ut sådär som en bebisrumpa som min mans fötter gör, fattar inte hur man kan ha så lena fötter!! Det stadiet är garanterat förbi för min del.. Men så går han i och för sig i strumpor hela tiden medan jag själv trampar omkring barfota (inomhus alltså!!) så det har väl kanske med det att göra.


Favoriten tror jag. Bild med tillstånd från Syster Lycklig, Calou Clogs.

Har hela tiden sagt att när vi väl flyttat in i nya lägenheten med uteplats/en pyttestump trädgård så ska jag köpa mig ett par träskor. Nåt mer praktiskt i skoväg när man bara ska ut och hämta posten eller en sväng ut och peta lite i rabatten finns det väl inte. Som barn hoppade jag in och ur träskor både hemma och på sommarstället men de är för små nu dessvärre och om jag ska vara ärlig ser de inte mycket ut för världen i alla fall.

Ramlade över några bilder på Syster Lycklig och se vilka fina träskor! Nog för att priset är därefter men tänk om man fick äran att sticka fötterna i ett par såna ändå.. *Suck!*


Bilder med tillstånd från Syster Lycklig. Calou Clogs.

16 kommentarer:

Mari sa...

Jag har ett par jättesöta träskor, dom e såå himla bra! Mina e ljust ljust blå med mängder av engelska rosor på! Hur söta som helst för endast nån 100 lapp hemma i skene på den lokala skohandlarns!

Vilka jättefina du visar upp...dom med rosett var ju roliga!

Kram/Mari

Johanna sa...

Va söta träskor!

Mia sa...

Åå mari - det var ju ett riktigt fynd!! Önskar jag också kunde hitta "mina" träskor.. kram!

johanna - Ja, visst är de härliga?

Camillas Drömmar sa...

va kul att u titta förbi, klart att du får länka! Ska göra detsamma;))
Ha en fortsatt skön söndag!!

Mia sa...

Tack Camilla! Och tack detsamma!

Lotta sa...

Underbara trätållor (som vi säger i Skåne!). Jag älskar mina, alldeles blommiga!

kram från Lotta

Guldkant På Livet sa...

Men gud vilka läckra träskor du hittat! Jag gillar träskor, de är så bonderomantiskt på ngt sätt men dessa var ju jättefina och unika! Guldkants Mari.

Tonje sa...

Vil få ønske deg en flott uke og en herlig påske! Klem

Clara sa...

Vad mycket söta trätofflor det finns nuförtiden...de har verkligen fått en renässans! De rosa var ju för söta!
Klarar tyvärr inte av att gå i träskor ....bara sparkar mig själv på fotknölarna hela tiden....hur det nu går till :)
Eftersom jag från början är skåning så borde jag ju fixa det eftersom jag är uppväxt med "tållor"

Mia sa...

lotta - de är säkert supersöta! kram!

guldkant på livet - ja, till och med på snudd FÖR fina ;-)

tonje - tack detsamma och en glad påsk till dig också!

Hihi clara, kan inte låta bli att fnissa lite när jag ser dig framför mig sparkandes på fotknölarna, muttrandes lite sådär ;-)

majsan45 sa...

Jag rantade runt i träskor jämt förut, men jag kanske skulle köpa mig ett par igen. Kram/Majsan GLAD PÅSK gumman

Minne sa...

Jag gillar också träskor. De är verkligen praktiska. Just nu har jag riktiga skånska. Svarta med målade blommor och en gås ;) Jag bor ju i Skåne. Men de du visar är också jättefina!

Mia sa...

majsan - ja, det tycker jag du ska göra! ;-) kram!

minne - självklart ska man ju hålla på traditionerna! ;-) kram

Jes sa...

I LOVE the pink ones!

Mia sa...

thanks jess - just my favourite!!

Tessa & Mimmi clogs of Sweden sa...

Vi har många fina trätofflor, ta en titt på www.tessamimmiclogs.se.
Alla modeller går att få i alla material och färger