torsdag 19 april 2007

Trädgårdsmöbler



Äntligen blev vi med trädgårdsmöbler! Våra två korgstolar och vårt söta lilla bord från gamla lägenhetens balkong förslår inte så långt när man ska ha några kompisar eller familjemedlemmar på besök. Därför blev det vita bordet och bänken från IKEA våra! Lustigt nog så gick mina skattepengar åt precis till detta ändamål (skiljde endast 5 riksdaler). Trots att pengarna inte kommer förrän vid midsommartid så "lånade" vi dem och införskaffade möblemanget innan de försvinner ur sortimentet. Tro mig, vi har haft megaotur med IKEAs sortiment den senaste tiden. Jag ska inte ens börja prata om det för då sätter den där blodådern i pannan igång igen, börjar bulta (den som jag nämnt tidigare) och riskerar att brista igen. ;-) Hyllplan, konsoller, skrivbordsskiva, trädgårdsbänken - ja, jag skulle kunna göra listan längre men jag väljer att avstå. Hursomhelst, när man ska inhandla precis det man sett och fastnat för - då är de "tillfälligt slut". Och det där ordet tillfälligt kan uppenbarligen diskuteras hur länge det avser.. ;-)


Aaaah - bara grillen som saknas, lite sommar och sol!

11 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefina utemöbler! Hoppas ni får sitta där massor i sommar, och bara njuta!

Det där med Ikea känner man alltför väl igen. Jag hoppas att sofforna jag vill ha finns inne när våra skattepengar kommer!

Ha en bra dag!
Kram från Lotta

Mari sa...

Ah, vad mysigt det ser ut! Och ni verkar få alldeles lagom insynsskydd av...e de en ekhäck? Eller bok? Roligt med nytt gumman!:)

Kram på dig 30åringen!
/Mari

LillaThea sa...

Vilka fina möbler ni inhandlat. Tror det var en super idé att handla gruppen nu för som du själv skrev,Ikea har ofta slut på varor som tar flera månader att få hem och det är ju inte så kul att hämta sina utemöbler efter sommaren.

Ha det så bra idag (jag fick mitt regnväder=)) Kramar Ida

Hulda sa...

Så flotte utemøbler dere har kjøpt! Blir fint å bruke de, tenker jeg. :)

For the love of country sa...

Jättefint! Det gjorde ni rätt i att knipa, när det är slutsålt får man vänta, och vänta... ;)

Mia sa...

lotta - tack! vad är det för soffor..? *nyfiken*

mari - tack! det är en avenbok, börjar komma nu ser jag! kram!

lilla thea - tack! ja, jag har mina ljusa stunder ;-) Ja, det var väl tur att du fick ditt regnväder, skönt ;-) kram!

hulda - ja, precis - can't wait!

for the love of country - ja, vi går ju i väntans tider på vårt vitrinskåp och jag är mäkta irriterad över det..

Hemma på landet sa...

Puss och Tack, vad söt du är./ Stina

Stina sa...

Fina möbler! =) Jag känner igen det där med att möbler är "tillfälligt slut" på IKEA. Vi hade samma problem när vi skulle köpa en tv-bänk där. Till slut gick det så lång tid att de hann få in en helt ny modell, som var mycket snyggare, så vi köpte den istället. Så i och för sig gjorde det ju inget, men det är aldrig kul att vänta på möbler som aldrig kommer in i lager. Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Såg dessa på ikea och jag gillar dem verkligen. De är jättefina! Härlig med nya utemöbler!

sara sa...

åh, vad roligt med nya utemöbler. Själv ska jag till Ikea i helgen och införskaffa mig möbler till min balkong. Ska bli såååååå roligt :-)

Mia sa...

hemma på landet - ja, visst är jag ;-) puss!

stina - ja, man blir ju så himla glad ;-) kram!

tack jenny, ja, det var kärlek vid första ögonkastet!

sara - tack! då kommer det kanske bilder snart då, hoppas på det - kul att se balkonger!