onsdag 11 april 2007

Sekretär



För er som minns och såg mitt inlägg om min pysselhörna så kommer här lite komplettering. Pysselhörnan består av lådorna i sekretären jag ärvt från min mormor och morfar som ursprungligen var i björk och genom mina levnadsår har haft fler färger än jag bytt skor.. Nejdå, skojade bara, men faktum är att den varit björk, vit, rosa, blå och nu då vit igen. Hihi, jag har haft både blå och rosa perioder också kan ni konstatera nu! Men jag tror nog och tycker att den är finast vit, björk har jag aldrig riktigt tyckt om dessvärre.



Klaffen går att fälla ner och så finns det då utrymme innanför och jag kan låta den vara nedfälld när jag har mina små projekt och bara gå ifrån utan att någonting är ivägen. När jag så är klar med mitt projekt är det bara lägga var sak på sin plats, luckan fälls upp igen. Perfekt! Bättre kan det faktiskt inte bli, har till och med köpt små fack på IKEA som väl är avsedda för klädförvaring men även fungerar alldeles utmärkt till att lägga snören i ett, sax i ett osv. Superbt!

11 kommentarer:

art[e]fact sa...

Vad fin pysselhörna!! Åh, ajg blir avis!

Önskar dig en härlig dag!

Hemmarikets Charlotte sa...

En sån sekretär har jag ju i garaget längst in...och jag har köpt vit färg..ok nu vet jag vad jag skall göra i helgen!

Lotten sa...

Jättefin pysselhörna!

Jag har en liknande sekretär i björk i garaget som blev förstörd (uppbruten) av inbrottstjuvar :(

Hemma på landet sa...

Så mysigt så...Som vanligt. Puss

Lantlig charm sa...

Hej och tack ! kul att du får ha begär=) det är ju det som är poängen=) kram

Mia sa...

art[e]fact - Tack!! En härlig kväll till dig!

hemmarikets charlotte - Men den får du ju se till att plocka fram och ge lite vit färg ;-) Lycka till!

lotten - Tack! Näe, fasen vad synd, usch vad ledsen man blir av sånt där :-(

hemma på landet - Tack gumman! Puss!

lantlig charm - Ja, det har du ju i och för sig rätt i ;-) kram!

LillaThea sa...

Vilken fin och smidig pysselhörna. En sån där som man gärna sätter sig vid och bara myser, för att sedan kunna gå därifrån utan att behöva lägga ner en massa jobb på städning.

Ha det så bra, kramar Ida

elin1976 sa...

Det må jo bare være en drømm og kunne stenge igjen når man er ferdig. Når jeg sitter og lager kort blir det ALLTID så himla rotete. Tar laaaaang tid å rydde opp. Ha en fin dag:O)

Mia sa...

Tack lillathea!! kram!

elin - ja, det är inte dumt faktiskt.. ;-)kram!

Anna sa...

Vilken underbar pysselhörna - så söt liten sekretär!Passar jättebra i vit dräkt. Ett sånt vackert gammalt litermått!
:)Anna

Mia sa...

Tusen tack anna!!