lördag 14 april 2007

Foto

Nu för tiden finns ju möjligheten att välja mellan framkallning i svartvitt eller färg. Det dilemmat stod vi inför när vi skulle framkalla bröllopskorten. Jättesvårt att välja men det blev en blandning. Färg å ena sidan är ju färg liksom och blir ju aldrig fel medan svartvitt ger en klassisk, nostalgisk och ibland rent utav snyggare bild. Låter det som jag favoriserar svartvitt? Inte meningen, jag tycker att det hänger på bilden men just nu gillar jag just svartvita fotografier mest faktiskt.

Nåå - färg eller svartvitt?



Färg eller svarvitt?



Vi har satt upp ett par tavellister i arbetsrummet som vi ställt billiga ikearamar med våra egna foton i - kommer att byta ut ibland men det är lite kul att stoltsera med egna tagna kort istället för köpta ;-)




7 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen!
Jag gillar också svartvita foto! Fast när jag tänker efter har jag inte ett enda uppe. Men det ska bli ändring på det!

Ha ett härligt kalas idag!
Många kramar från Lotta

Äppelhem sa...

Sitter du och spånar om svartvitt och färg när du ska ha kalas?! :-)

Jag föredrar också svartvitt, men det har nog att göra med att det ger ett lugnare intryck i rummet och för oss som inte gillar så mycket färg för övrigt så är det ju helt logiskt.

Ha så mysigt idag!

Hemma på landet sa...

Man kan ju göra gammaldags kort på det där viset. Det gillar jag.

Ha en bästa dag idag, min kära vän-gumma. Hälsa din snälla gubbe. Puss Stina

Shyme sa...

Svartvita bilder är så fint...hm.. har inte tänkt på att man kan göra de egna bildera svartvita...hmm...

majsan45 sa...

Svart/vita är snyggast tycker jag Jag måste säga GRATTIS idag om jag inte kommer ihåg det i morgon......GRATTIS GRATTIS GRATTIS lilla gumman bara 30 bast fyllda......;-) ha en bra dag & fest Kram&puss/Majsan

Mia sa...

lotta - tack snälla! kram

äppelhem - hihi, ;-) Ha en skön söndag! kram!

hemma på landet - ja, precis - det blir ju kort från en svunnen tid så att säga.. Tack vännen, gubben hälsar tillbaka! puss!

shyme - nej, men nu vet du! ;-)

majsan - tack snälla du!! kram o puss!

Anki sa...

Visst är det snyggt med svart/vitt men det första fotot med fönstret gjorde sig verkligen jättebra i färg.
Det blev lite platt i svart/vitt tycker jag.