lördag 28 april 2007

Fönstersmycken



Har glömt att visa er vad vi fick av en vän till mig när hon kom hit för en liten tid sedan. Visst är den söt? Så enkelt, glas, svart sisal (eller som hon själv kallade det - svart hö - hihi) och en liten blomma. Såg det inte först att det på sidan även sitter ett svart påskägg! Coolt!



För er som följer min blogg så läste ni nog att jag för ett tag sedan kraschade en kruka som jag tidigare visat bild på. Det var en vit rektangulär (kan man säga så om en kruka?) med ett myrtenträd och keramikfjäril i. Det gick lite väl snabbt när jag skulle dra ner persiennen för natten och jag har ännu inte riktigt vant mig vid att de sitter på insidan istället för mellan fönstren... Fullt med jord på hela golvet naturligtvis och det var bara att dra fram dammsugaren och sätta den på tystaste läget för att inte störa grannarna på kvällskvisten. Men hursomhelst - en blomma som vissnat och gick på sparlågor som ändå skulle i komposten ersattes i just dennes kruka. Satte alltså om myrtenträdet med tillhörande fjäril som faktiskt klarade sig (!).



Eftersom vi "saknade" en blomster och vi som nyinflyttade har fått en lunta med rabatter här och där i våra lokala butiker (trevligt!) så utnyttjade vi en rabattkupong och köpte ett par blommor, denna till vänster och ytterligare en till köket (visas i senare inlägg). Maken fick äran att välja blomma och kruka men jag ville ändå gärna vara med och kika ;-) Tänk vad växter ändå gör för ett rum..

14 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Du har så fint, gumman! Puss

Mia sa...

tack detsamma gumman, puss!

Lena sa...

Håller med dig om att växter verkligen gör mycet för rummet. Vad snygg present du hade fått av kompisen, var det jord i också eller? Vilket vackert vitrinskåp också. Kram

lIZA sa...

Så fint, det är en kruka från Cult designs Grace-serie, eller hur? Hur snyggt som helst.
Kram! Liza

Mia sa...

Tack lena! Ja, själva lilla innerkrukan sitter i sisalen så det är bara att vattna som vanligt. Inga problem men får vika undan sisalen så jag prickar rätt ;-) kram

liza - Visst är det det! Förstår att du också är ett av Cults fan ;-) Tack! Kram!

tHEA sa...

Underbara Cult! Tack för kommentar och fina ord hos mig =)=)

Länkar gärna tillbaks, fin sida!

Ha en bra lördagskväll.

Spets och snor sa...

Tack så mycket vad du är snäll! kram Helena

Mia sa...

Tack själv Thea! Gulligt av dig att länka!

Ingen orsak Helena ;-)

Frida sa...

Vad fint Gracilis gjorde sig i ditt fönster!

Hemma på landet sa...

Love You! Puss

majsan45 sa...

Du har det verkligen jättefint..Ha det så bra nu på söndagskvällen...Kram/Majsan

anna sa...

Hej, får verkligen hålla med Frida. Gracilis passar perfekt i ditt fönster!

JULIE K sa...

Så fint du har det i fønsteret : )

Mia sa...

frida - tack snälla!!

hemma på landet - love ya back, puss!

majsan, tack snälla! kram!

anna - Å tack!!

julie k - Tack!!