tisdag 17 april 2007

Flower fairies

Underbara böcker om flower fairies fick jag av svåger, svägerska och deras småttingar.. Ska bli mysigt att läsa dessa nedburrad i sängen!



En annan bok jag fick var Herman Lindqvists "Historien om alla Sveriges drottningar". Jag tyckte alltid det var kul med historia i plugget (ett mina bästa ämnen) och av nån underlig anledning just kungar och drottningar. Eftersom intresset dröjt sig kvar önskade jag mig boken av svärmor och svärfar - Lindqvist beskriver så inlevande och intressant, kan göra den tråkigaste historien riktigt spännande!

6 kommentarer:

majsan45 sa...

Hoppas att du hade det bra på din födelsedag....;-) Herman.L. är bra min man läser allt som han skriver ha det gott kram/Majsan

Anna sa...

Stort grattis i efterskott! Jag hoppas du fick en bra dag!

Historia är jag också intresserad av - det var det roligaste ämnet i skolan. Och kungligheter är ju kul att läsa om. Jag köpte en gammal minnesbok om prinsessan Astrid på loppis för en 10:a Jätteintressant läsning och många vackra bilder!
:)Anna

Lotta sa...

Så vackra bilder!

Jag har läst Herman L:s bok om drottningarna. Den är klart läsvärd!

Kram Lotta

moderncountry sa...

Gratulerer på etterskudd!

Vet du, jeg synes alver er så vakre. På malerjurset har vi malt slike skapninger flere ganger og det er så fint hvis man først tegner de med stift og deretter maler på med akvarellfarge!
Ha en fin dag, Aina :)

Camillas Drömmar sa...

Grattis i efterskott!! Hoppas att du hade en fantastisk 30-årsdag!!
Hej hopp...Camilla

Mia sa...

majsan - vad bra, då kan jag och din man byta erfarenheter från den boken då ;-)

anna - oj, vilken billig bok, låter som en bok i min smak dessutom!

lotta - aha, då ska jag inte fråga dig om händelserna i förväg i alla fall, verkar vara bra, har redan börjat! kram!

tack modern country! ja, visst är de vackra.. dina alster får du visa en dag!

tack camilla!!