tisdag 3 april 2007

Flaskor och dess innehåll..

.. men behöver man egentligen alla dessa oljor och gud-vet-vad som står där på skåpet? Och tro det eller ej men efter bilden är tagen så har det tillkommit ytterligare en flaska.. Måste lyfta rumpan från stolen och gå och kika för att se vad den sista flaskan var för nåt - jo - matolja var det! För att göra morotskaka vilket jag gjorde för några veckor sedan gick ju inte med nåt annat än just det. (Eller??) Men om du kikar närmare så ser du att alla flaskor inte har innehåll utan några även är tomma och står där för dekoration. Den till synes gamla (fast nyproducerade) flaskan längst till höger har det varit hostmedicin i. Flaska numero 2 från höger är en gammal , ärvd Aalborg akvavit.



Kan inte låta bli att visa en närbild på burken - tycker den är så festlig med tofsen som inte syns på den första bilden tyvärr.


Bilder: Cablefreak

Kaffemuggarna kommer från Filippa K och finns i många andra mönster men jag fyndade just dessa på Fabriksbutiken, endast 70 kr styck jämförelsevis med cirkapris 229 kr i inredningsbutiker. Saltkaret (eller är det peppar?) har jag ärvt och har tyvärr ingen aning om var peppar (eller saltkaret??) är nånstans. Det vet nog bara mormor i himlen..


9 kommentarer:

Mari sa...

God morgon väna fröken!;)

Vad är det svarta som ser ut som en liten kanonkula på fötter?
Jag e så nyfiken av mig...hähä!;)

Kram i solen/
Mari

Mia sa...

God eftermiddag kära Mari! :-)

Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste din kommentar om kanonkulan hihi!! Det är en pytteliten tekanna för en-två personer! Men en rätt rolig sådan, lyfter man av överdelen så är det en kopp i underdelen så man kan hålla innehållet i koppen varmt.

Men nu när jag kikar så här i efterhand på bilden så ser det ju faktiskt ut som en kanonkula på fötter haha!

kram!

Camillas Drömmar sa...

älskar oxå att ha massa oljor och burkar hemma...så mysigt på nåt sätt att bara ha dem:)
Knasig man e!!!:)

Hemma på landet sa...

Jättefina saker. Men det är det ju alltid hos dig. Puss Stina

Mia sa...

camilla - ja, visst är man!? ;-) Men håller med dig - det hör till på nåt vis med massa oljor :-)

hemma på landet - tack söta du! kram och puss!

Lella sa...

Ja oljor är nästan som handväskor, man kan inte få för många ;o)
Gillar burken med tofs, jättefin. Lite nyfiken på var du hittat den?

Clara sa...

Mysigt med vackra flaskor och burkar.
Glad Påsk!

art[e]fact sa...

Nice! Kul inspiration!

Trevlig onsdag på dig!

Mia sa...

lella - Ja, precis! ;-) Ledsen, men jag minns faktiskt inte var jag köpt burken. Det är flera år sen så chansen att den skulle finnas kvar är i alla fall minimal, tyvärr..

Tack Clara! Glad påsk till dig också!

art[e]fact - Tack! Och en trevlig onsdag till dig också!