söndag 8 april 2007

Det var den påsken det..



.. både sol, snö och regn har vi fått. Snart är påsken över för denna gång också och jag passar på att skicka över en kopp födelsedagskaffe till svågern som fyller år imorgon! Hipp hipp hurra! Han får en kopp kaffe med mjölk, dajmbit i botten och så ett par m-godis till. Notera det coola ljuset som är ett ägg med gula i..



Dags att plocka undan kycklingarna då för denna gång och se fram emot sommaren istället - vem vet - snart kanske det smäller till och blir högsommarvärme! I och för sig så är det april (Lyckades ni lura någon? Jag lurade min make, i år igen hihi!) månad nu så det blir väl snarare snö först och så ska vi fira av den iskalla midsommaraftonen. Men sen - sen är det sommar! :-) God fortsättning!

13 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen!
Ja, nu är snart påsken över! Då är det midsommar som hägrar härnäst!

Visst är väl det enkla så himla vackert, en enkel trälåda med vackra lavendel i! Kan ju knappast bli vackrare!

Kram från Lotta

LillaThea sa...

Hejsan!
Var ju tvungen att kika in hos dig oxå, och tänk att jag som inte ens dricker kaffe blev kaffesugen när jag såg bilderna och vad som serverades med kaffet. Fast det kanske skulle räcka med bara chokladen... Vad synd att behöva plocka ner de jättesöta kycklingarna nu när påsken är över. Har letat efter liknande och tycker att de är bedårande. Ha en fortsatt bra påskhelg, hit kommer jag igen=)
Kram Ida

Vildängel sa...

Tror som du - vi får nog vänta lite till på sommaren, men tids nog kommer den nog :)

Fröken sa...

Tack så mkt!! :-)

Vilka söta kycklingar!

izzy sa...

tack du :-) sötta påsk kycklingar

izzy sa...

åååååååååå =) kolla jag lyckades sicka en kommentar till dig juuu =)

Johanna sa...

Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

Hemmarikets Charlotte sa...

Ett likadant ljus hade jag förra året, jättefint. Hittade tyvärr inga i år och i morgon åker påskpyntet ut...

Mia sa...

lotta - Det var jättevackert! Kram!

lillathea - Ja, hade gärna haft de små liven uppe lite längre, men de får snart ner i påskalådan..Trevligt att du gillade det du såg! Välkommen tillbaka, kram!

vildängel - Hoppas på det..

fröken - Tack!

izzy - Tack själv och kul att du fick iväg en kommentar ;-)

johanna - Tack detsamma!

hemmarikets charlotte - Ajdå, bättre lycka nästa år!

Svågern sa...

Åhh... Tack för kaffet! Blev riktigt kaffetörst nu, men det får allt vänta till imorgon, annars lär jag inte kunna somna inatt! ;)

Mia sa...

Ingen orsak svågern! Bäst att ta det på dagtid ja.. ;-) Har fått samma problem - med både kaffe och te!

sofie sa...

Hihi vad spännande! vad lyckades du lura i honom? ;) *så nyfiken* Häftigt ägg!! Pussar i massor!! (www.sofiesida.blogspot.com)

Mia sa...

sofie - jo hihi, skriver i din blogg vad jag sa ;-)Puss!