fredag 20 april 2007

Bak



Julia tipsade om att hon köpt bak/salladsskål från ICA och jag som länge, länge suktat efter lite exklusivare skålar istället för de billiga i plast från IKEA (vars plast vi nog ätit upp en del av dessutom av döma på skrapningarna ;-)) så unnade vi oss faktiskt ett par stycken för ett litet tag sedan. Bytte därmed ut de blåa plastbyttorna och de nya ska användas för bak av bröd och kakor! Jätteglad för dessa eftersom jag suktat efter liknande från t.ex. Lyck-Annas (där det blir en helt annan prislapp inklusive frakt).

12 kommentarer:

LillaThea sa...

De där bakskålarna är så snygga. Ska försöka leta reda på dem idag när jag ska till ett större ICA än vad som finns i vårt samhälle.

Hehe, förstår vad du menar med att ha käkat upp plasten. Tror vi har en daglig kost som består av 5% teflon (iaf om man kollar i stekpannan). Har nog även ätit min beskärda del av plast oxå, mumma=p
Kram Ida

art[e]fact sa...

Aha! Tjusig! Ska lägga på minnet :)

Pernilla sa...

Åh de skålarna ska jag "storhandla" idag på Maxi tänkte jag… (de kan liksom bara slinka ner bland allt annat…) De utemöblerna från Ikea är jag lite sugen på till min nya altan – är de bra, är du nöjd med dem?

Lotten sa...

Underbara skålar! Dom får jag ta mig en titt på.... Tack för tipset!

JULIE K sa...

Å så fin denne var da. Jætteutrolig at du hittade den på ICA. Er så enig. Har några gamla plastskålar jag også som sækert inte er hygenisk bra for oss. Nu har jag kjøpt endel nya skåler från nettshopping och skal byta ut mina plastskålar. Snygt och renare blir det : )

Stina sa...

Vilka fina skålar! Man tror ju knappast att man kan göra sådana fina fynd på ICA, men man ska faktiskt inte underskatta mataffärerna. Ibland finns det fina, bra saker där oxå. =) Ha en skön fredag. Kram.

Mia sa...

lilla thea - Yes, visst är det härligt med lite annan kost ;-) Blää.. Hur sunt kan det vara?

art[e]fact - Ja, gör det! ;-)

pernilla - Ja, handla dem innan de tar slut! Jättefina verkligen och jo, har inte suttit därute ännu eftersom det regnat och blåst så men jag är jättnöjd! Soffan är super att sitta i!

lotten - Så lite så ;-)

julie - Skoj att du också shoppar nya skålar!

Stina - Nej, precis, man kan hitta saker precis överallt, det gäller bara att inte ha fördomar och öppna ögonen ;-)

karin a sa...

Så snygga! Undrar om jag behöver nya bakskålar? *ler*

Ha en fin helg!

Shyme sa...

Härliga skåler, kul att baka i lite finare skålar....

Sofia sa...

Mmmmm fina skålar! Såg dem också hos Julia och är sugen... Hittade nog din blogg där också?! Kommer gärna tillbaka! Här är mysigt!

Lotta sa...

Jättetjusig skål! Man blir verkligen sugen på att ställa sig och baka om man har en så snygg skål att baka i!

ha en underbar helg vännen!
Kram från Lotta

Mia sa...

karin a - klart du behöver ;-) Ha en mysig helg!

shyme - tack, ja, det blir lite roligare liksom ;-)

sofia - ah, ja, jag är inne där och hälsar på, lämnar tassavtryck så du såg mig säkert där :-D Du är så välkommen åter! Tack för komplimangen!!

lotta - ja, men visst är det så? Man får lite mer inspiration med såna fina skålar hihi.. Det var på vippen att jag ställde mig och gjorde en kaka tills jag kom ihåg min vikt.. :-( En trevlig helg till dig också gumman!