torsdag 29 mars 2007

Våren är kommen!


Bilder: Martin Wallgren

Det har börjat spritta till lite här och där i trädgården. Blå, vita och gula krokus, snödroppar och annat har tittat fram. Persiljan har vi sett sedan tidigare men igår så upptäckte jag gräslök. I drivbänken har de tidigare hyresgästerna lämnat nåt som jag inte vet vad det är (kan hända att jag får ta hjälp av er för att lista ut vad det är för nåt) och murgröna. Ser ut att även kunna bli nåt i jorden där också, nåt litet grönt växer fram, ska bli spännande att se vad som händer!



Köpte penséer igår och satte dem på framsidan huset och lite kul från fönstret är att se när grannarna tittar till på mina blomster när de går förbi hihi! Jag är ju glad i vita blomster som ni kanske minns men lät maken välja mittenblomman i den här uppsättningen (sju små zinkkrukor) och jag verkar ändå ha påverkat honom med min kärlek till vitt eftersom blomman han valde var ju nästan vit, hihi! :-)



Köpte en billig planteringsbänk på Rusta och igår monterade maken upp den till min stora förtjusning. Så där stod jag och myste med plantering av penséerna. Ska piffa till den lite grann med lerkrukor och nån zinkkruka på sidan med mina små verktyg så bilder kommer lite längre fram. För övrigt har vi inte så jättemycket direkt på uteplatsen, ett par korgstolar står där och några överlevande exemplar (?) från gamla lägenhetens inglasade balkong. Men - jag återkommer längre fram i vår med förhoppningsvis lite nytt att visa!

17 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Tack, gumman!
Så fina bilder.

Ja, jag flera franska bloggvänner.
De skriver både i gästboken och mejlar hem.
Så därför skriver jag på franska. Oftast bara stödord i själva bloggen. Men idag fick jag svara flera stycken.
Ja, man får träna upp franskan kan man säga. Puss, min goa vän. Stina

Mia sa...

Aha Stina, då förstår jag! Puss!

Ellie sa...

Så vakkert med vårblomster! Hvite blomster er nydelig!

Hulda sa...

Så søte bilder av stemor og andre vårlige ting. Krukken du har de hvite stemorene i var nydelig!

Mia sa...

Heia Mia! Er det ikke deilig med vår og lysere tider... og blomster...? Jeg har en del blomsterløk i bedene, men ingen blomster på dem enda... Kommer nok.

Mysiga lantliga ting sa...

Så mysigt med vårblommor! Jättefint blev det.

/Johanna

Mia sa...

ellie - tack, ja, visst är det fint!

hulda - tack tack!!

mia - det är underbart när värmen kommer smygande och det spritter till i rabatterna! Hoppas det snart kommer blom på dina lökar..

mysiga lantliga ting - tack!

Gypsy Purple sa...

What a lovely blog...great pictures

Mia sa...

gypsy purple - Oh, thanks! Fun with visitors from other countries than Sweden and Norway!

Anna sa...

Men visst är det väl härligt när det händer en massa saker i trädgården! Jättekul!
Mycket vackra vita penséer du har! De passar så fint i zink...
:)Anna

Hemma på landet sa...

Nää, baby. Det är de som kommer till mig.Jag måste ju svara. Blir ju för sjutton svettig av detta. Puss

Mia sa...

Ja, det är jättekul anna!! Tack! :-)

Aha hemma på landet.. Ta det lugnt bara! Skicka över några till mig så hjälper jag dig ;-)

Tonje sa...

dette blir jo kjempe flott=) Vakre bilder! HA en flott helg

Mia sa...

tack tonje! en flott helg till dig også!

MO sa...

Snyggt, jag älskar vita penseér. Har bara inte blivit färdig att pynta ute än, snart hoppas jag...Maria

Jennyshemochharmoni sa...

Vad underbart fint det var med vita penséer och en hålig zinkkorg (kan man kalla den så) Den skulle jag kunna tänka mig att ställa vid min entré :) ha en bra lördag!

Mia sa...

mo - tack!!

Tack Jenny (så kan man säkert kalla den ;-))! Ha en mysig helg!