lördag 24 mars 2007

Våffeldagen!


Där fick jag för att jag ställde in våffeljärnet längst in i det svårmöblerade kökshörnskåpet ;-) Och det bara för några dagar sen, ggrrr.. Hade inte en tanke på att det är våffeldagen den 25 mars och har man nu ett våffeljärn så ska man självklart äta våfflor också!! Så jag får krypa halvvägs in i det där skåpet igen (pust!) och rota fram det där tills på söndag.


Vad äter ni på era våfflor? Förra året fyllde maken 30 och vi gjorde tårta själva med vaniljkräm, grädde och drottningssylt som lager i. Blandat alltså - inte ett lager med vardera utan blanda Oatley (som är det godaste i vaniljkrämväg!), vispad grädde och så då drottningssylt. Mmm, riktigt smaskigt! Hursomhelst så blev det på tok för mycket av detta till tårtan och jag funderade på vad i all sin dar jag skulle göra med all denna fyllning. Men klick, då kom idén - vi gör ju våfflor såklart!

Så är våfflor tydligen vårens säkraste vårtecken - läs här och notera receptet för imorgon är det dags!


8 kommentarer:

Cina sa...

Mmm- våfflor! Jag har helst lite vaniljglass och min mammas hemgjorda hallonsylt på våfflorna...Gillar inte grädde så det skippar jag :).
Nu måste jag leta fram våffeljärnet...

Ha en skön lördag!

Mia sa...

Låter smarrigt! Tack detsamma!!

Frökens inredningsprojekt sa...

Tackar så mkt :-)

Lotta sa...

Åh, nu blev jag sugen!!

Ha en härlig helg vännen!
kram från Lotta

Susanna sa...

Tack så mycket för fina ord! Jag länkar till dig också! :-) Din hall blev så fin, skulle gärna ta över stolen. Jättesvårt att hitta gamla små stolar! Hoppas ni får en härlig våffeldag imorgon!

Mia sa...

lotta - hihi! Tack detsamma! kram

susanna - Men tack, i dubbel bemärkelse! Hoppas du också får några våfflor..

Tina / tema.blogg.se sa...

Tack för påminnelse om våffeldagen. Vaniljglass och jordgubbsylt är mina favorittillbehör!

Mia sa...

Ingen orsak tina!