torsdag 8 mars 2007

Turen har kommit till mig!

Mina vänner Majsan45 och Lella har utmanat mig!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva
sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker
om sig själv i sin blogg och samtidigt ange
reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren
sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en
kommentar i deras bloggar för att låta dem
veta att de har blivit "tagna" och att de ska
läsa ens egen blogg för mer information.

Nr.1 - Jag vrålälskar att titta på tv-såpor såsom Desperate Housewifes, Gilmore girls, Vänner och Seinfeld.
Nr.2 - Maken får aldrig ställa in saker i kyl och skafferi eftersom jag är lite av ett kontrollfreak och älskar att ha ordning i hyllorna. (Vilket jag dock kommit på efterkälken med i nya lägenheten..)
Nr.3 - Älskar att läsa inredningstidningar och skulle gärna - om ekonomin tillät - prenumerera på varenda en! ;-)
Nr.4 - Till skillnad från de flesta älskar jag snö - men dessvärre blir det sällan mycket av den varan här i södra Sverige.
Nr.5 - Hopplöst fastnat på FL och i bloggvärlden.
Nr.6 - Såååå stolt över att jag kan mer än maken när det gäller bloggande!! Hihi!

Jag utmanar -
mina vänner i nabolandet Norge;
Tonje
och
Hulda
Och i Sveariket vännerna;
Äppelhem
Vita sinnen
Sofie
och
Josefine


13 kommentarer:

Josefine sa...

Jag antar din utmaning vännen, men måste klura lite på mina svar innan jag lägger upp dem.:) Kramar!

Äppelhem sa...

Nu har jag antagit utmaningen och utmanat mina nya sex. Det här var ju kul! :-)

majsan45 sa...

va kul att just du va med kram på dig gumman hoppas att allt är bra kram/Majsan

Mia sa...

Trevligt josefine och äppelhem!!

majsan - Hihi! Kram!

Tonje sa...

Jeg skal få tatt utfordingen fra deg i løpet av helgen=) Takk for koslig hilsen i bloggen min=)

Hulda sa...

har svart på utfordinga nå. :)

Snuffie sa...

Tack för din söta kommentar på min blogg... Ha en supermysiog helg!

Hemma på landet sa...

I Love you, my friend! Kiss Stina

Mia sa...

tonje - Kul!

hulda - Å tack, ska in och kika!

snuffie - Så lite så.. Ha en trevlig helg själv!

hemma på landet - Love y'a - :-p

Lella sa...

vi har samma favvoprogram, kan se Vänner om och om igen. Min man förstår inte riktig tjusningen...
Kul att läsa allas små "egenheter"
Tjing

Mia sa...

lella - då har du också dvd-boxen förmodar jag ;-)

Anonym sa...

hej hej!! Vilken fin sida du har! Jag kommer lägga upp bilder inifrån huset, när jag vågar visa dem ;) /jasmin

Mia sa...

tack jasmin, återkom gärna med din adress då!