söndag 25 mars 2007

Åren de rullar förbi..



.. och i år har vi varit gifta i hela tre år! Det är dock ett tag kvar till vår bröllopsdag men av en händelse kom jag att tänka på vår första bröllopsdag då vi spenderade helgen i Båstad. Vi gifte oss i slutet av september då det ju kan ju vara väldigt fina och ljumma dagar. På den stora dagen för närmare tre år sedan var det precis lagom, dagarna innan hade det blåst rejält men väderguden visade sin goda sida. Min brudklänning hade bara tunna axelband och jag hade en tunn sjal över axlarna men trots det var det faktiskt milt och skönt och jag frös inte det minsta.

Ett år senare ville vi fira bröllopsdagen speciellt eftersom det var den första. Boendet vi föll för var Claerencegården i Båstad. Mycket god service och underbara rum!! Inget rum är det andra likt och det är också charmen med det hela, ett mysigt men exklusivt hotell med åtta rum och två sviter. Vi bodde i det rum som kallas the Oak som var/är precis i vår smak (ni ska senare få se vårt sovrum så kommer ni att se likheten) men fick vänligheten att kika runt i samtliga rum då vi kom vid ett lämpligt tillfälle. Att försöka bestämma sig för vilket rum som är vackrast är en omöjlighet..


The Oak.

Den gamla gården köptes av ett par 1998 och har fått sitt namn efter bonden Claerence Hjelm som bodde här precis invid golfbanan. Paret Widmark flyttade samtlig inredning från det hotellrum de bott på i Bangkok åtskilliga gånger till gården på Bjärehalvön i Skåne. Rummet är nu nästan helt exakt som originalet och andra teman som varit inspiration för rummen är bland annat det amerikanska seglarparadiset Newport och The Oak Bar på hotell Plaza i New York. Frukosten smakar underbart och om du spelar golf har du riktigt nära till banan!


Bilder från Claerencegården.

Jag hoppas att jag och min man en dag ska kunna återvända till Claerencegården och Båstad, kanske nästa gång på sommaren så man får ta sig ett dopp i böljan den blå!


8 kommentarer:

Anna sa...

Gratulerar i förskott! Å det ser helt ljuvligt ut på Claerencegården! Där skulle jag mer än gärna vilja bo!

Ha det så bra!
:)Anna

Lotta sa...

Visst är väl Båstad underbart! Där skulle man kunna tänka sig att bo, om man hade råd vill säga!

Grattis i förskott!

Kram från Lotta

Mia sa...

Tack anna!! Ha det så gott!

lotta - Tack! Ja, det är helt underbart men som du säger - dyrt att bo i!! kram

izzy sa...

det gå hur bra som helst =)

Mia sa...

thanx izzy!

Johanna sa...

Ser mysigt ut på bilderna

Anna sa...

Hej där! Ville bara säga att jag har köpt den där kvinnobysten - ja det heter ju så - på Ellos! Tror inte de har kvar den nu, det var ngt år sen...
Ha det så bra!
:)Anna

Mia sa...

Tack johanna - ja, det är väldigt mysigt där!

Ah - tack för tipset anna.. Men då är det nog kört..