söndag 18 mars 2007

Påskpynt.


Bilder från Camilla. Kransen kommer från Vellingeblomman och hönan från Sia.

Jag efterlyste ju lite bilder från er läsare för lite inspiration till en högtid som - i alla fall inte jag - pyntat så mycket till tidigare. Har fått in flera bilder från Camilla, Mimmi, Julia och Jordgubbar med mjölk - tack snälla! - eftersom jag vill visa hur mycket otroligt fint det finns. Tack för lånet av bilderna! Fick ihop såpass många inklusive mina egna att det räcker åt minst ett par poster så fortsättning följer!


Mina egna vita krokus och porslinsägg på fat i bakgrunden.

Nog för att man pyntar till jul men det finns ju andra högtider också som man kan finna mycket fint till och unna sig lite vackra prydnader som ju faktiskt går att använda i julgranen också om man skulle vilja det.


Underbart pynt till påskriset.
Till vänster: bild från Camilla, ägget kommer från Lisbeth Dahl. Till höger: bild från Julia, kanna köpt i lokal inredningsbutik.


Fortsättning följer..

26 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefint påskpynt. Lite annorlunda mot allt som finns i så grälliga färger!

Kram Lotta

Clara sa...

SÅÅÅÅ mycket fint du frestar oss med...man kan ju inte bestämma sig ...vill ha allt!
Ha det bra!

Mia sa...

Nydelig påskepynt! Påsken er faktisk min favoritthøytid - man slipper alt maset om gaver, kort, mat, baking etc. som julen har... Og så er jo påsken på våren (favorittårstid den også...) så alt er lyst, spirende og lovende. Men påskepynt, det har jeg ikke noe særlig av. Litt blomster, noen egg , bjerkekvister eller gåsunger, så kommer man langt... Men bildene dine var inspirerende.

Mia sa...

Tack lotta, ja, visst är det fint med annat än just påskgult!? kram

clara - hihi ;-) tack!

mia - ja, det har du ju så rätt i.. Men låter som du pyntar alldeles lagom..

Lotta sa...

Tack vännen! Jag är faktiskt väldigt nöjd själv! Ska bli skönt att ha någonstans att sitta och pyssla i lugn och ro!

kramar från Lotta

Hemma på landet sa...

Men min lilla skruttgumma.Klart att du får. Sicken grisfråga. Puss Stina

Guldkant På Livet sa...

Å så många fina ägg du har!! Den kannan var jätteläcker med!
Påsken är så härlig, även om jag inte är ngn stordiggare av gult men att få frossa i lite mara pastell, ljuvt vårgrönt, göra olika maträtter som är lite mera "somrigare" och inte samma "press" som till jul även om jag älskar julen! Mari.

Clara sa...

Hej det var Clara igen....:)
Jag ville bara säga att jag länkar dig nu hoppas att du inte misstycker!

Tonje sa...

Så masse vakker påskepynt! Likte veldig godt den kannen/muggen.

Hemma på landet sa...

Min lilla goa gullisnutt. Ha en bra dag. Puss

Sofie sa...

Hihi gud vad härlig hönan från Sia var!! Ser så rufftuffsig ut! Mys! Puss å kram!

Mia sa...

guldkant på livet - önskar jag kunde säga att jag äger allt som finns på bilderna där men naj, tyvärr inte.. Bilderna är lånade från tjejerna :-)

clara - men å vilken ära, tack!!

tonje - tack, ja, jag gillar också den där kannan och skulle gärna vilja ha en sådan..

hemma på landet - puss, detsamma till dig!

sofie - hihi, ja, visst är den söt!! ha en skön dag, puss å kram!

majsan45 sa...

Va fint du har det den hönan ville jag köpa idag den är så söt ha det så bra ...:-).....Kramiz / Majsan

Sofie sa...

Vad gullig du är!! =) tackar! Vad glad jag blir! Kul att höra =) ja hon var verkligen superdutig live också! Jätte kul! Puss!

Mia sa...

majsan - ja, den hade inte jag heller haft nåt emot! kram..

sofie - :-) puss!

Ellie sa...

Her var det mye fin påskepynt! Pynter ikke så mye til påske jeg heller, men kanskje man skulle begynne nå?

Mimmi sa...

Hur gör du för att få en sådan där söt bild vid dina kommentarer?

Mia sa...

ellie - tack! ja, det är ju fortfarande inte för sent att börja ;-)

mimmi - Jag klickade på edit your profile på denna sida http://www2.blogger.com/profile/17083306253932546815
(när du klickar på någons namn i ett inlägg dyker denna sida upp med info om dess blogg). Där kan du lägga in en bild som då syns bredvid dina inlägg.

Emelie sa...

Heeeeeej ! Gå gärna in och titta på min hemsida om Irma Schultz Keller ! www.freewebs.com/irmask .Och skriv gärna i gbn vad ni tycker om Irma eller om hemsidan !Irma svarar själv på frågorna ! /(hennes egen hemsida kommer inte upp förrens i april ) / Emelie

Kix sa...

Jag har så dålig med påskpynt men det beror nog på att jag sällan har varit hemma under påsk. Men i år är jag hemma så tack för tipsen! :-)

majsan45 sa...

Tack du gumman du är snäll du kram på dig och ha en skön kväll /Majsan

Signe sa...

Va kul med lite tips!..allt behöver ju inte vara gult faktiskt!

Va kul att du oxå gillar vintern, såg att du skrev det hos mig!..Skönt att inte vara ensam om det...alla pratar om våren!..har nog lite separationsångest från vintern *fniss*

Thea sa...

Blev förälskad i den söta hönan från Sia. Många fina påsksaker.

Cina sa...

Vilka härlig bilder du bjuder på, tack :)!

hulukvarn sa...

Man blir ju onekligen sugen på att förebereda lite mer inför påsken iår!!

Mia sa...

emelie - tack för länken, har varit inne och kikat - fin sida!

kix - så lite så ;-)

majsan - kram!

signe - nä, precis! ja, vintern var ju så kort.. :-(

thea - ja, den är supersöt!

cina - tack själv!

hulukvarn - hihi, vad bra!