torsdag 15 mars 2007

Påsk


Mina tre ägg från Cult.

Den stora högtiden närmar sig, tiden går fort som vanligt och jag känner lite för att pynta vårt nya hem lite grann. Tre ägg från Cult har redan fått ta plats i fönstret i arbetsrummet även om det är lite för tidigt ännu så tycker jag de kan få vara uppe även under andra tider än just påsk.
Ägg är ju ägg även under andra tiden av året liksom..

Nydelige är tingen från Design Direkt och jag faller pladask för de otroligt fina äggen och pyntet.. Mamma Mia, hur ska jag låta bli att beställa nåt därifrån..? Jag kan dock tänka mig att det är lite knepigt med frakten när det är just gåsÄGG!? Jag menar, det vet vi ju allihopa hur tunna och sköra ägg är, både med och utan innehåll.. :-D (Finns det nåt svårare att försöka plocka upp än ägginnehållet som man tappat på golvet? Eller den där flisan av äggskal som envisas med att stanna i bunken trots envisa försök att fiska upp det?)

Men å andra sidan så är det ju en internethandel så det borde ju kunna gå..

Nåväl.. Vi får väl se, priserna på respektive föremål var kanske inte direkt så låga tyvärr. Som allt annat jag brukar fastna för även om jag har lite tur ibland och lyckas fynda!

Skulle vilja passa på och fråga om någon har nåt extra fint påskpynt som du vill visa upp? I så fall tar jag gärna emot tips, kommer förmodligen visa upp några bilder lite senare och kanske då på just ditt pynt!

21 kommentarer:

Tonje sa...

Åhhh....så vakre påske egg! Det er godt å vite at våren er kommet og at påsken snart er over oss igjen=). Ha en fin kveld

Lotta sa...

Nämen så fina ägg! Jag är rätt dålig på det här med påskpynt, tycker att det är så kort tid. Dessutom är maken allergisk så något ris tar jag inte in.

Det blir mest lilla Cajsas egengjorda pynt som kommer fram. Men de vita äggen från Cult kan man ju verkligen ha framme hela året. Jag har faktiskt en krans med ägg hängades på en dörr hela året.

Kram Lotta

Äppelhem sa...

Vilka fina ägg! Påsk som brukar vara kitchigare än jul, men det här är ju stilfullt och vackert.

Hoppas du myser hos föräldrarna!

Kram!

Mia sa...

Tack tonje!!

Tack lotta! Jag har också varit dålig på påskpynt men fick sug efter det i år :-)

äppelhem - Tack! Har myst klart, hemma igen ;-) kram!

Hemma på landet sa...

Så fint, som vanligt. Min lilla hönapöna. Kram

Nilla sa...

Jag såg Cult Desings fina påskägg i affären... men jag får nog stilla mig lite :-)

Mia sa...

hemma på landet - tack gumman, kram!

nilla - hihi, ja, det är farligt när man väl ser dem ;-)

Hemma på landet sa...

Jadu, gumman! Det sitter jag och funderar över också. Vart kommer alla ifrån?
I don't know.
Hinner knappt svara ibland. Haha

Puss på dig gullehönan. Stina

Mia sa...

haha, lämna några åt mig då så hjälper jag dig ;-) puss!

Jordgubbar med mjölk sa...

Vilka fina påsksaker! Håller på att fundera på påskpynt, kanske visar en bild senare om det blir bra! Ha en mysig helg!

Mia sa...

Tack jordgubbar med mjölk! Ja, säg gärna till om du har en bild du vill dela med dig av på påskpynt! Ha en skön helg!

Anna sa...

Jättefina ägg!Men gör som jag - dekorera egna ägg! Det är så kul!
Ha en härlig fredagskväll..
:)Anna

Mia sa...

anna - ja, det borde man ju göra egentligen, varför har jag inte kommit på det? ;-)

moderncountry sa...

Vakkert sier du i min blogg, og så kommer jeg inn her og ser disse vakre påskeeggene!! Det føles som en riktig vår her inne med alle disse nydelige bildene, varm og godt :)) Ha en underbar weekend, Aina
ps: Takk for besøket og velkommen tilbake!

Sofie sa...

Supersöta myssaker du hittat!! Puss å kram!

Mia sa...

moderncountry - *rodnar* Tack snälla och en mysig helg till dig också!

sofie - tack tack! puss!

Carola sa...

Jag blir så glad av påsk pynt. Det är hur kul som helst. Jag har full rulle här hemma att pyssla. Alltid kul. Gillar din tjusiga blogg.

Kix sa...

Så fina bilder du har här! Jag gillar äggen från Cult design!

Signe sa...

Åh, vilka fina ägg du hittat, några lite gammeldagsa oxå, kul!
Jag pyntar inte så mycket heller..tror det beror på att helgen är så kort..känns inte som så stor mening med att pynta då. Man borde kanske ta fram det redan helgen innan så man hinner se det lilla pynt man har :)

Thea sa...

Men sååå många fina ägg, vad sugen jag blir på att påskpynta nu.
Gillar naturliga ägg och påskpynt även om jag inte har så mkt. Men min sjuåring gillar det färgsprakande så det får bli både och.

Mia sa...

carola - men tack snälla! ja, det är kul med påskpynt faktiskt!

kix - tack!!

signe - ja, tricket är att börja lite innan ;-)

thea - då tycker jag absolut att du ska köra med färg för din 7-årings skull! Eller både färg och "ofärgat" ;-)