tisdag 27 mars 2007

Mer påskpynt.

Ljuvligt påskpyssel från Jordgubbar med mjölk.

Bilderna rullade in och jag är som sagt var, jättetacksam, för lånet från Mimmi, Julia, Jordgubbar med mjölk och Camilla. Underbara bilder och det går liksom inte att välja vilket pynt som är vackrast utan habegäret väcks och man vill ha allt! ;-) Fick ni också varsitt påskägg med godis i som barn? Fick ni också isf leta efter det i huset? Många år sen jag åt godis ur ett påskägg men nostalgiminnet består.. Oj - nu kom jag på att vi nog ska ha godis ifall det kommer några påskkärringar till påsk och delar ut teckningar. Vilken dag brukar de traska runt, nån som vet?


Bild från Mimmi.

Påskblomma nummer ett är väl egentligen påskliljan men jag tycker mer om tulpaner och krokus, vita såklart för er som känner mig ;-) men erkänner att det är vackert med gula blommor just i påsktider. Har förstått då att påskliljan numera finns vit men har inte sett den i verkligheten ännu, skulle vara kul att skaffa en sådan.


Till vänster: påskpynt från Julia.
Till höger: Vita påskliljor och påskägg med lotuslyktor från Mimmi.

15 kommentarer:

Josefine sa...

Vilka fina bilder! :) Härligt med lite inspiration så här innan påsk. Kramar!

Mimmi sa...

Vad roligt att du fick nytta av mina bilder :-)!

Tina / tema.blogg.se sa...

Vilka fina bilder på påskens tillbehör. Jag tycker också att påskliljor är fina men de är nästan finast när de får stå kvar utomhus och lysa i kapp med solen.

Mia sa...

Tack josefine!

Ja, det var snällt att jag fick låna mimmi - och inspirerande!

Tack tina! Håller med dig, finast med påskliljor utomhus faktiskt..

Pia..... sa...

Hej vilka söta påskarrangemang du har bilder på..PIa

Mia sa...

Tack Pia!

Hemma på landet sa...

Tack, min goa fina vän.
Här var det fint också ser jag. Puss Stina

Tonje sa...

Så vakre ting. Jeg er så glad at påske pynten ikke bare er gul lengere men også i andre flotte farger. Ha en flott dag i morgen=)

Sofie sa...

Det är på skärtorsdagen dom små påskkärringarna kommer ;) Superfina bilder!! Puss puss!

Mia sa...

Tack hemma på landet! :-p

Tack tonje och tack detsamma!

Ah, Sofie - tack! Vi har flyttat till ett område där jag antar att de kan bli en del påskkärringar.. Bra att veta med andra ord! Puss!

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh så fint påskpynt, hihi! Har själv bloggat om den! Ha en trevlig dag!

Hemma på landet sa...

Puss, min älskade vän. Du vet att jag tycker om dig. Kram Stina

Sylvia sa...

Hej! Jag har för egen del enbart upplevt påskkärrings- (och påskgubbs-)besök under själva påskafton, men det kan ju vara olika traditioner i olika landsändar, kanske.

Sarons ros sa...

Så vackert och stilrent påskynt! Blev så inspirerad och ska genast försöka mig på en variant av den fina ljuskransen med påskfjädrar som Jorgubbar med mjölk hade komponerat.

Mia sa...

Hihi Jordgubbar med mjölk, tack!

Hemma på landet - Tack detsamma! kram!

Sylvia - Ah, tack!! Bäst att vara förberedd då - man vet ju inte när de kan knacka på.. ;-)

Sarons ros - Kul att du gillade det du såg! Var liksom förhoppningen att nåt skulle falla i smaken ;-)