söndag 4 mars 2007

Kaffekalas..

Är det inte konstigt att när man väl börjar uppskatta nåt och tycker det är gott så börjar man lida för den sakens skull..? Har börjat - på ålderns höst hihi - att uppskatta en kopp kaffe med mjölk i (eller kanske snarare som mormor - drack mjölk med kaffe ;-) ) - men ajaj vad det känns i magen.. Dagens fikakalas för maken som fyller egentligen fyller år först imorgon - hipp, hipp, hurra! - då svärföräldrarna, svåger och svägerska med sina sötnosar kom hit var jättemysigt och var dessutom första bjudningen i nya hemmet. Och apropå kaffe - bara doften är ju helt underbar egentligen men - ni som känner mig - påminn mig att dricka mindre nästa gång - eller välja nåt helt annat!!

Måste passa på att tacka våra kära släktingar för allt fint de gav oss;

Får lite nostalgi-mormor-känsla när jag tittar på den röda nässlan (?) - får för mig att jag känner igen den från Sjöbacken eller så är jag helt ute och cyklar.. Pappa - visa mamma och fråga! Hihi.. Men jag har säkert fel.. Måste kommentera den otroligt snygga krukan - såå cool och har aldrig sett nåt liknande! Hamnar nog kanske i arbetsrummet/gästrummet där vi har en del svart - svart och silver som är så läckert. Bild: maken


Nåt säkrare vårtecken än snödroppar finns det väl ändå inte.. Snödroppar med jättesöt inpackning från svärmors trädgård! Bild: maken


Inte heller har jag sett nåt så här tidigare - "levande" ljus i batteriform! Så smidigt när man vill ha levande ljus nånstans där man inte riktigt vågar. Bild: Hem och Lycka.


Ojoj vad vi fick presenter.. Ett hjärta.. Bild: Hem och Lycka.


..till varje rum (minns ni väl..)!! Sååå snygg kylskåpsmagnet!! Bild: Hem och Lycka.

Tack snälla!!

Så bär det väl av till kojs här strax då maken reser på tjänsteresa (vad tjusigt det låter ;-) ) imorgon bitti och ska upp sisådär vid femsnåret.. Puh - mitt firande av maken med paketöppning blir tidigt med andra ord!! För vänta tills imorgon kväll vill jag inte..

Natti!


13 kommentarer:

Josefine sa...

Åhhh vilken fin blogg du har och tusen tacker för kommentaren i min! :) Hit ska jag fortsätta komma och njuta av dina inlägg. Kramar!

Johanna sa...

Ja du, kaffe me mjölk e farligt! Men som du skriver så luktar ju kaffet så gott, så man liksom tar, även fast man inte borde=)Va fina saker ni fått, hjärtan e ju aldrig fel=)

Julia sa...

Å vilka härliga presenter, snödroppar får mig nästan att gråta nuförtiden *överkänslig* hihi!
Nu kan du verkligen fylla hemmet med hjärtan, de små ljusen var bedårande!

Mia sa...

Tack josefine!! kram!

johanna - ja, farligt men gott ;-) Tack tack!

julia - ja, men snödroppar är ju väldigt vackra så jag förstår dig ;-)
Ja, nu är det nog ingen risk att nåt rum blir själlöst här inte - men ju fler desto bättre hihi!

Hemma på landet sa...

Du ska se att du hittar en som du gillar när du känner för det. Puss

Mia sa...

hemma på landet - ja, jag hoppas det.. För du vill väl inte skänka en till mig väl ;-)

majsan45 sa...

Hoppas att magen håller för kaffet vilka fina snödroppar...Kram/Majsan

Mia sa...

Tack Majsan!!

Äppelhem sa...

Vilka fina presenter!

Jag tål inte heller kaffe så bra, men kan inte låta bli det när jag blir bjuden.

Och jag vill också ha snödroppar! Måste köpa det till mig själv imorgon som present för att jag klarade matten idag. :-)

Mia sa...

äppelhem - ja, då vet du också hur det gnager och moler då ;-) Tycker du definitivt ska investera i snödroppar - passa på - våren är ju så kort ändå..

Mia sa...

Och grattis förresten äppelhem!!

Sofie sa...

Vilka fina saker! Krukan i silver var underbar! Lika snödropparna, supersött! och alla hjärtan *gilla* Kramar!

Mia sa...

Tack snälla sofie!!