onsdag 21 mars 2007

Hallen är färdiginredd!


Till vänster: little angels.. Bild: Hem och Lycka
Till höger: den söta stolen har vi fått av pappa som gjorde den shabby chic! Bild: Cablefreak.


Så äntligen kan vi verkligen säga att vi har färdiginrett ett rum som är helt klart!! Jo, badrummet också iofs kom jag på nu men det har ni ju redan sett glimtar av så det vet ni ju redan ;-) Men hursomhelst skönt att få klart rummet man passerar snabbt igenom men ändå är så viktigt för det första intrycket. Underbart att få upp sakerna på den före detta kala väggen i hallen vilket inte var helt lätt faktiskt från början att veta hur vi ville ha det.


Bilden till vänster: svärmors finnväv som vi fick vid vår bröllopsdag med "vår" kyrka som motiv.
Bilder: cablefreak

Jag har kommit underfund med - efter flytten - att min man (som får tåla att jag berättar om honom ;-)) var mer fåfäng än vad jag trodde, hihi! Han ville absolut ha en spegel i hallen och har saknat det hela tiden sen vi flyttade in här medan jag kanske inte riktigt haft samma behov av att spegla mig ;-) Men - han fick som han ville som det ibland står i födelseannonser - spegeln är inköpt och uppsatt och häromdagen föll funderingarna på plats - det bara sa klick och "jaaa men visst, så ska vi ju naturligtvis ha det, varför har vi inte kommit på det tidigare??"!! Lustigt, här har man gått och klurat och funderat men så kom jag på att lägga fram allt det vi vill få upp på väggarna (med öppen planlösning blir det ett antal väggar som "försvinner") och ta uteslutningsmetoden men efter att ha radat upp väggbonaderna så kom jag fram till att det var inte alls mycket kvar. Så det var en bra metod med andra ord, haha!


Voila!
Bilder: cablefreak

33 kommentarer:

Sofie sa...

Vilken mysig hall!! =) Stolen hade ni ju fått jätte fin! Är det inte svårt att få den att se ut sådär sliten? (shabbychic) Blev lite kär i dom söta små änglarna på hjärtat! ;) Klockan var superhärlig! Den vita pallen var också jätte mysig! Vad kul!! Puss puss!! (www.sofiesida.blogspot.com)

Julia sa...

Vilken underbar stol, och skylten var så fin!

Hihi, ja du, i vår familj är det också maken som står för fåfängan...så jag känner igen det du skriver om :)

Kram/Julia

Äppelhem sa...

Det blev verkligen jättefint! Vi har också en spegel i vår hall, tycker det ska finnas en där, men vi använder den nog lika mycket båda två. :-) Skulle vilja ha en helfigursspegel men det får inte plats så nu kan jag spegla mig till axlarna. Men vilka axlar...! ;-)

majsan45 sa...

Va fint det har blivit du kan vara riktigt stolt.Tack för ditt besök och ha en skön dag..........Kram/Majsan

Lotten sa...

Jättefin hall ni har! Vi är oxå på g att fixa till hallen - när vi nu skall hinna det?! Klockan var häftig tycker jag!

Mia sa...

sofie - tack!! Vi fick stolen av pappa men jag tror han inte hade så jättekämpigt med den, det är nog bara att måla och sen dra lite med nånting så får man det gamla stuket.

julia - tack snälla! Hihi, ja, manlig fåfänga.. ;-)Kram!

äppelhem - tack!! Ja, både du och min man har nog rätt i att det ska vara en spegel i en hall.. Och äntligen fick vi en helfigur, vi hade inte heller rum för en i gamla lägenheten..

majsan - åå, tack!! kram!

lotten - tack!! Håller tummarna för att du ska få tid till hallrenoveringen :-)

Mysiga lantliga ting sa...

Så fint det blev i er hall!!

/Johanna

Tonje sa...

Så koslig det ble! og så vakkert. Du er jo kjempe flink med å ta bilder også. Så mange nydelige ting dere har dekorert med...De englene var bare noe jeg skulle ha hatt. Ha en flott dag=)

Lotta sa...

Du har fått det jättefint i hallen! Viktigt att det är mysigt direkt när man kommer in! Hos oss är det grus efter 5 personer, kläder efter 5 personer och skor i mängder, hur kul är det? :-D

Kram Lotta

Kix sa...

Men så fint! Där hade man kännt sig välkommen! :-)

majsan45 sa...

Tack ja du är så välkommen så ha en skön kväll nu Kram/Majsan

Mia sa...

mysiga lantliga ting - tack!!

tonje - tack!! Hrmm.. När det gäller bilderna så är det maken som hjälp mig med flertalet av dem så jag kan tyvärr ;-) inte ta åt mig hela äran själv hihi!!

tack lotta och kix!

Mia sa...

tack majsan!!

Hemma på landet sa...

Du har det så fint gumman!

Tycker att du kan ringa mig nån dag. Kul Va?? Stina

Lotta sa...

Jag säger tack å min pappas vägnar! Han har ju liksom jobbat med järn i över 50 år, så nått har han nog lärt sig!

Kram Lotta

Mia sa...

Stina - förlåt att jag glömt skriva till dig, jag har förklarat i ett privat mess till dig.

lotta - ja, du kan hälsa att han verkligen vet vad han gör - ursnyggt!! Tänk om man hade den talangen..

Karin A sa...

Åhh så fint! Det finns verkligen både för och nackdelar med öppen planlösning... ;)

Lisa sa...

trevlig blogg men många mysiga bilder!!!!!!!
Lisa

Marres Hörna sa...

Vilken underbar hall! Jag är AVIS!
;-)

Trevlig helg...snart!

Kram Martina!

Mona sa...

Veldig fin og lys gang dere har fått,sånn skulle jeg hatt....og koselige ting du har pyntet med :) og speilet er jo praktisk da ! Kos deg !

Signe sa...

Va fint det blev! Ljust och fint! :)

hulukvarn sa...

Vad fint ni har det!! avis avis:) hur gjorde din pappa stolen??

Mvh Hanna

Mia sa...

karin a - Tack! Ja, precis, både för och nackdelar med det där med öppen planlösning men härligt med ljuset och att det blir så luftigt!

lisa - Tusen tack!

Men tack Martina!! :-) En trevlig helg till dig också - snart ;-) kram

Å tack mona! kram!

signe - Tack!!

hulukvarn - Hmm, ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt hur han gjorde den - men jag ska fråga åt dig och skriva i din blogg sen!

Anna sa...

Vad fint ni har! Jättesöt stol, (vilken snäll pappa!) vacker finnväv och så gillar jag klockan! Så fin!
Ha det så bra!
:)Anna

Hemma på landet sa...

Ja, det är bra att man har nån som är lik en själv. Puss

Thea sa...

Åh, vilka fina hallbilder du bjuder på. Gillar bl a det söta hjärtat med små änglar på.

Mia sa...

Tack Anna!!

Hemma på landet - hihi!

Tack Thea!

Dubbelörnen sa...

Hallen blev verkligen fin!! Önskar jag kunde säga här hemma att "äntligen är x-rummet klart"... Tyvärr har vi en bit kvar i alla rum ;)
Kramar

Clara sa...

Fräscht....jag förälskade mig i din helläckra klocka och den slitna stolen.....och de STORA nycklarna du hade hängande på krokarna..så mysigt!
Ni har gjort ett kanonjobb...tack för att vi fick se resultatet av ert slit!
Ha det bra!
kram

Mia sa...

dubbelörnen - tack!!

clara - tack snälla för komplimangen och ha en skön fredag! kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken mysig hall ni har! Det blev verkligen fint!Ha en jättebra helg!

sublim design sa...

Hej
Så mysigt ni har det där hemma:)
Fin blog också.
Kul och se att vi hade likadan väggklockor.
Ha, en trevlig helg
/S

Mia sa...

Tack Jenny! Ha en mysig helg, kram!

Sublim - Men nuu ser jag ju att vi har likadana klockor, skoj! Missade det först.. Ha en skön helg, kram!