fredag 16 februari 2007

Väldoft

Det där med lukt eller inte lukt är ju en rätt känslig fråga - det finns ju ändå människor som är allergiska. Jag är för doft i de allra flesta fall (dock i lagom dos) särskilt när det gäller nytvättade kläder och sängkläder - finns det nåt mer underbart än att gå och lägga sig nyduschad mellan helt sprillans rena, nybäddade sängkläder som doftar svagt men ändå märkbart..? Maken kom hem häromdagen med nytt tvättmedel från Via - Spring Fresh som doftar sagolikt fräscht.

För att gå från en doft till en annan kan jag rekommendera dofterna från Yankee candle som lär sälja mest/flest doftljus/artiklar i världen. Se gärna även Månssons som är den svenska distributören men artiklarna finns även i flertalet inredningsbutiker. Finns i flertalet olika storlekar från värmeljusstorlek och uppåt.. Men bered er på att priset är aningen högt - jag fyndar dock mina till betydligt humanare priset på Tingstad cash.. Min favorit och även den som säljs mest utav är clean cotton som rakt översatt till svenska betyder ren bomull eller snarare, bättre översatt, ren tvätt. Och rent luktar det verkligen! Har köpt några doftljus som jag tänder efter jag städat och några doftpåsar har jag lagt i garderoberna. Underbar doft sipprar ut när jag öppnar linneskåpsdörren..


4 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Puss och kram/ Stina

Mia sa...

Puss å kram Stina!

majsan45 sa...

Detta kan ju bli kul,med lite tid och mycke hjälp från sonen.Kram på dig gumman Majsan

Mia sa...

Kramizz Majsan!