söndag 18 februari 2007

Nyhetens behag..

..innebär ofta i mitt fall att jag gör/äter något tills jag storknar och sen tittar jag inte åt föremålet i fråga en lång tid framåt ;-) Jag jobbar dock på det där beteendet, försöker ändra på det och kunna njuta av mina vita tulpaner och keso med clementin och kanel i mer normala doser. Varför jag svamlar om detta? Jo, för att jag skrivit ett inlägg nästintill varje dag hittills men tror - eller rättare sagt VET att jag inte kommer att skriva såpass mycket och inte heller så ofta. Men som sagt - nyhetens behag så här i början! Bara så ni vet! ;-)

Och för er som ännu inte lärt er de där kommatecknena och paranteserna - här kommer en snabb lathund:

;-) = jag flörtar, blinkar med ena ögat, skojfriskt
:-) = jag ler, skrattar
:-D = större skratt
:-( = (har jag ännu inte använt och hoppas att jag inte ska behöva heller) betyder lessen, sur

Förresten - när vi ändå pratar om skålar med keso, clementinklyftor och kanel (mitt senaste "få-pippi-på-projekt" - sååå gott) - se våra nya fina vita skålar från Sia glass gratiserbjudande från i sommar när man åt glass i stora lass:


Förresten - nån som vet hur länge man kan köpa/äta clementiner??

2 kommentarer:

Äppelhem sa...

Ha ha, känner så väl igen mig i det du beskriver. Jag har ju också startat en blogg precis och det är jättekul just nu men man får se hur ofta man skriver när nyhetens behag har lagt sig. ;-)

Ha en trevlig söndag! // Äppelpaj

Mia sa...

Vad skönt att det är nån som känner igen sig ;-) Puh! :-D Då är jag ju inte ensam om det här då, hihi!

En trevlig söndag till dig oxå!
/Mia