tisdag 27 februari 2007

Hjärtan

Ett hjärta i varje rum ger själ till rummet läste jag i nån annans blogg.. Och nåt själlöst rum vill jag ju inte ha så jag jobbar på den saken ;-) Senast inköpta hjärta är detta:



Bäst är vanliga Liljeholmens kronljus som gör att man slipper vara rädd att de ska skvätta ner duk/bord och därmed väl värda sitt pris.

Ett annat hjärta har jag gjort själv. Ibland rycker det i pysslarfingrarna och då kan det bli nåt såhär. Jag vet inte var jag ska hänga det, kanske sparar jag det till jul eller ger bort det. Får se..



Hjärtan har vi många av men i och med att vi inte bott här så länge har inte alla saker fått sin givna plats. Dock har vi ställt det gamla ärvda skåpet från min farfars far och farfars mor i sovrummet och skåpet har fått ett trähjärta på den gamla nyckeln..




16 kommentarer:

Ljuvligt Hemma sa...

Vad fint & hemtrevligt du har det hos dig! Kul att jag hittat hit... alltid lika trevligt med nya bloggar! I`ll be back :)

Hemma på landet sa...

Så fint, gumman! Kram Stina

Mia sa...

Tack flickor!!

Hemma på landet sa...

Jo, så kan jag ju anställa dig. Puss

Mill sa...

Jättefint! Det ser riktigt hemtrevligt ut.

Guldkant På Livet sa...

Ja visst är det fint med alla dessa hjärtan! Och den ljustaken på bordet var fin, jag har sett den någon annanstans, i en webbutik, kanske det var där du köpt den? Det blev jättefint! Gulligt egengjort hjärta med. Och vilken fin gammal skåp i ert sovrum! Lycka att få ha ett sådant. /Mari.

majsan45 sa...

Hej gumman va fint du gjort, fint ljushjärta på bordet oxå kram/ Majsan

Lotta sa...

Hej vännen!
Jag jobbar efter samma devis, hjärtan i varje rum!
Din ljusstake är så söt!! Och skåpet är helt underbart!

Kram från Lotta

Mia sa...

Hihi, hemma på landet - gärna!

mill - tusen tack!!

guldkant på livet - Tack! Tänk, jag har verkligen fått pippi på hjärtan, det kanske kommer med åldern, hehe..? Du har så rätt angående ljusstaken, blev tipsad om den av en annan flitig bloggare och kunde inte låta bli.. http://www.hansonsmagasin.se/ Skåpet är jag väldigt glad över att jag har i min ägo, numera har vi sängkläder i det som väl egentligen är meningen tror jag..?

majsan - tack sötnos!!

Mia sa...

lotta - oj, du hann skriva ditt inlägg innan jag hann posta mitt :-D
Tack raring, ja, visst är det klokt att ge själ till varje rum..

Johanna sa...

Oj vilket fint skåp! O vilka fina hjärtan. Hjärtan får man aldrig för många av!

Pernilla sa...

Vilken mysig blogg, jag tror inte jag varit här förut… men jag kommer tillbaka!

moderncountry sa...

Takk for besøk op siden min! Alltid koselig med nye mennesker :) DU har jo en veldig flott blogg du også! Likte hjertet du har lagd, kjemefint :)

Julia sa...

Väldigt fina hjärtan, jag är som du, försöker fylla vårt hem med hjärtan, det blir så mycket mer kärleksfullt då :)

Kram

Lotta sa...

Hej vännen!
Ja, jag älskar mitt gamla munkjärn, fast det går åt många värmeljus!

Kram Lotta

Mia sa...

Tack Johanna, modern country och Pernilla, ni är så välkomna tillbaka!

julia - du har så rätt..

lotta - hihi, kan förstå det!