tisdag 1 januari 2008

Grön vinter


Bilder: Jag

Julen är slut nu och imorgon onsdag städar jag ut den. Men vissa saker tar lite emot att lägga undan. Dels de ting som vi köpt nu i år och dels de gröna kransar som jag inte riktigt vet om jag ska ta undan eller inte. Hör grankransarna bara till julen eller även till vintern? Och denna? Känner mig riktigt villrådig.. Nåå - vad tycker ni - grönt eller inte - det är frågan.. (?)


Foto: Maken

Christmas is over and tomorrow it's time to get rid of the Christmas decorations. I can't help but wonder - do you think I should get rid of the green garlands as well as this? Or are these things something that belong to winter?

31 kommentarer:

Hem & Harmoni sa...

Jag tycker du kan behålla det gröna (både kransarna och slingan på vitrinskåpet). Det hör till vintern...
Tomtar och julgranskulor är väl mer juligt tycker jag.
Jättefint!

Ha en fortsatt skön vecka! Kram Marie

EVA AGNES sa...

Aj du! Nu kan man inte vnda ryggen till förrän du ändrar logga och allt... hi hi.
Fast, å andra sidan är det precis vad jag gjort själv också.
Nyårskramar Eva Agnes

EVA AGNES sa...

Glmde din fråga: Behåll det gröna ett tag till.
Grönt förhöjer livsrymden.
Kramar EA

Nublus blogg sa...

Spara det tills du tröttnar på det är mitt tips. *kram*

Smått och gott hos Lina sa...

Ja det är ju så fint med grönt till det vita. Jag vill också behålla mitt :-) Därför måste jag ju svara på din fråga med ett JA!

Kram Lina

Lotta sa...

Superfin ny banner!

Och jag är lika velig som du. Har inte heller plockat ner mina kransar. De får nog sitta ett litet tag till. Det är ju trots allt vinter fortfarande.

Kram
Lotta

Hemma hos Alva sa...

Fin ny layout!

Jag tycker också att du kan behålla det gröna. Och de vackra grisarna skulle jag ha framme året om :) Kram Maria

Hem & Lyckas Mia sa...

hem & harmoni - tack, precis det svaret jag ville ha ;-) tack! detsamma, kram

eva agnes - haha, säger du och så har du gjort likadant själv ;-) ja, nu är ju julen slut och därmed fick jag ju städa ut julen på bloggen och sätta in vinterbannern istället. kram!

nublu - tack, bra tips! kram

smått och gott hos lina - bra svar ;-) kram!

lotta - tack! nej, precis, det är ju ff vinter! kram

hemma hos alva - tackar! tack för förslaget, kanske den ena grisen får hänga kvar lite till.. kram

På Norrgården sa...

Jag tycker gott man kan ha kvar lite gröna kranasar, ljus och ljusslingor ett tag till. Det är ju inte så juligt, utan mer mysigt vintrigt! Önskar ett gott 2008 och tackar för fina bilder och inspiration under hösten! Kram

country-dreams sa...

jag skulle också säga ha kvar det till du tröttnar på det, tack för receptet. vågar inte på mig att baka det just nu då jag känner att det blivit lite för mycket under jul. Men bara magen får vila lite så.... kram.

Stina sa...

Så fint Mia!
Tycker nog att du kan ha kvar lite grönt tills det ljusnar ute lite mer!
kram

Villa Hemmet sa...

Klart man kan ha grönt :-D
Jättefint!

Designe sa...

Vilka fina grisar!..Jag tycker absolut du ska behålla det gröna lite till..det är ju vinter länge än! God fortsättning! Kram :)

Engsroom sa...

Klart du ska ha lite grönt kvar!
Här har jag granen kvar till oc med har aldrig varit med om det förut den brukar åka ut illa kvickt men den är granen som är hos oss i år han har inte börjat barra ännu! Sköter den sig så då får den vara kvar ett tag till.
Ville önska dig ett riktigt Gott nytt år!
Kramar Ella

Petra sa...

Hejsan vännen! God fortsättning på dig och familjen! Klart att du ska behålla lite grönt, jag har själv kvar lite på min vita spegel i hallen... Bryter så fint med det vita och som någon annan sa här, det hör ju faktiskt vintern till! Hoppas ni hade lika kul nyårsfirande som vi - nu ser vi fram emot ett spännande nytt år, eller hur?! Kramiz /Petra

Birgitta sa...

God fortsättning på det nya året och visst är det ändå skönt att städa ut julen, men jag tycker att du kan ha de vackra gröna kransar kvar, de passar när som helst och är inte så juliga. Kram och ha en trevlig dag i städandet.

Karin A sa...

Hej Mia! Så fint med de gröna kransarna. Jag tycker absolut att de kan vara kvar så länge de är fina. :) Grisarna från Maileg är så söta. Jag har faktiskt två själv med rött band. Ha en fin vecka! Kram Karin

Kajsa sa...

Jättefin layout!
Tycker gott du kan ha kvar kransarna ett tag till omdu inte är trött på dom! Jag har kvar mina buxbomkransar på skåpet i köket. Gillar dom så mkt även fast de är torra.

www.fredrikfredrik.webblogg.se sa...

söta grisar...

Camilla sa...

Den nya layouten var jättefin, bilderna är så vackra!
Vad gäller kransarna så tycker jag att du kan ha dem kvar ett tag till, jag tycker att vissa saker är mer "vinterdekoration" än just "bara" jul. T ex gröna kransar och utebelysning -våra får hänga kvar ett tag till!

jenny sa...

Tycker att du kan ha kvar kransarna och slingan hela vintern.Jag tänker ha kvar min krans iallafall.

Vilka söta grisar föressten:-)


www.jennyshus.webblogg.se

åsa sa...

jag tycker som alla andra synd att ta ner dom fina kransarna redan vintrigt o fint

M&Co sa...

Nydelige grønne kranser, jeg hadde beholdt dem!! Jeg har kranser hele året bortsett fra om sommeren .... høstkrans, vinterkrans, julekrans, påskekrans ;-) Førstegang jeg besøker bloggen din ; Kjempefin!!

perlan sa...

Kransarna är ju så himla fina, så det vore synd att ta ner dom redan! :)
kram kram

Annika sa...

Det klart att du kan ha det gröna kvar! Förresten så är inte julen slut förrän 20 dag knut så om man vill kan man även ha tomtar och annat kvar ett tag till.

kram Annika

etthusivitt sa...

Självklart ska du ha kransarna och de söta grisarna kvar ett tag till! Mina kransar som hänger på ytterdörren med rödvita band får komma in på insidan av dörren med spetsband på istället. Tänker ha dem kvar där så länge det känns bra. Kram, Anette

junhe sa...

låt kransarna hänga ngr dagar till. tack för receptet på jordnötsrutor som jag hittade i en annan blogg =) kram junhe

Snäckornas sjö sa...

Hejsan på dig!

Jag tycker kransarna är superfina och tycker att de ska få stanna kvar. Slingor kan man väl ha året runt, eller...? Jag kommer inte plocka ner mina på länge... ;-)

Kram

Deesajn sa...

Visst har du ändrat dina titelbilder på bloggen? De är jättefina.

Ha en bra fortsättning på det nya året.

Deesajn

faster atta sa...

Ååå, de där goa grisarna kan man väl h framme jämt??? Det skulle nog jag ha iallafall... tihi...

Hem & Lyckas Mia sa...

Oj vad ni skriver, tusen tack för alla kommentarer. Lika lat denna gång som svarar alla i klump ;-) kram